به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر چهارشنبه درچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: به طور حتم همه نهادها انگیزه بسیار خوبی برای این موضوع دارند و به لطف این تعامل وهمکاری،شروع خوبی را برای مدارس شاهد خواهیم بود.
بیش از 240 هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی با به صدا درآمدن زنگ مهر روز شنبه اول مهرماه 96 سال جدید تحصیلی را آغاز می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری محیط پیرامونی مدارس و واحدهای آموزشی را برای اولین روز از سال تحصیلی جدید به صورت ویژه نظافت و ساماندهی کند، افزود: حضور خیران مدرسه ساز نیز در پروژه مهر و تمهیدهای مورد نیاز برای آغاز به کار مدارس ضروری است.
استاندارقم همچنین درادامه با اشاره به معضل تامین لباس هماهنگ مدارس افزود: صف های شکل گرفته جلوی برخی از کارگاه های تولید و عرضه پوشاک مدارس بیانگر این واقعیت است،که بایدیک آسیب شناسی جدی صورت گیرد، تا در آینده کار تولید و توزیع لباس دانش آموزی به نحو مطلوبی انجام شود.
صادقی همچنین با اشاره به یکی از دستورهای این جلسه مبنی بر ارایه خدمات رایگان آموزشی درمانی به سواد آموزان استان برای تشویق آنان به ادامه تحصیل گفت: دراستان 138 پایگاه ها سلامت وجود دارد، که شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد، و حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش نیز می تواند از این امکان بالقوه در جهت شناسایی بیسوادان و برنامه ریزی برای حضور آنها در کلاس درس استفاده کند.
بیش از 96 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال قم با سواد هستند.
استاندار قم همچنین مشکل کمبود نیروی خدماتی و حفاظتی برای مدارس را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: استانداری با جذب نیروهای خدماتی مدارس به شرط رعایت ملاحظات بازرسی و همچنین هماهنگی با دیوان محاسبات موافق است.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.