سرگرد شاپور ندایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان سال گذشته ۱۱ نفر از رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از جاده ارتباطی اردبیل - سرچم به علت وقوع حوادث رانندگی مختلف جان باختند، ولی با انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در بین رانندگان تلفات جانی این جاده در سه ماه تابستان امسال به هشت نفر کاهش یافت.

وی اظهار داشت: کاهش تلفات جانی در این جاده پرتردد استان اردبیل نتیجه تلاش ماموران پلیس راه در آرام‌سازی ترافیک ، پیشگیری از تخلفات رانندگی پرخطر همچون سرعت و سبقت غیرمجاز و برخورد قاطعانه با رانندگان متخلف است.

فرمانده پلیس راه جاده اردبیل - سرچم همچنین از تشدید برخورد با رانندگان خاطی خبر داد و افزود: پلیس راه علاوه بر اعمال جرایم سنگین برای رانندگان متخلف اقدام به توقیف و نصب بنر بر روی خودرو رانندگان متخلف کرده است.

او گفت: با هدف کاهش حوادث رانندگی ناشی از بی‌توجهی رانندگان به علائم و تابلوهای هشداردهنده و پیشگیری از تخلفات خطرناک پلیس راه اقدام به جمع‌آوری رانندگان متخلف پس از توقیف خودرو آنها و برگزاری کلاس آموزش میدانی می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت راه ارتباطی اردبیل - سرچم و داشتن پیچ‌ها ، سراشیبی‌ها و سربالایی‌های تند و خطرناک ، همچنین وجود ۱۲ حلقه تونل قوس‌دار گفت: نصب بنرهای هشدار دهنده در کاهش آمار تلفات انسانی این مسیر موثر بوده است.

او با قدردانی از همکاری مسئولان ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های خلخال و کوثر در همکاری با ماموران پلیس راه و اقدامات پیشگیرانه از جمله افزایش تابلوهای هشداردهنده و آرام‌سازی ترافیک تشریح کرد: همه این کارها منجر به کاهش چشمگیر حوادث رانندگی مختلف از جمله برخورد خودروها با یکدیگر ،واژگونی خودرو و یا سقوط خودروها از پرتگاه‌های اطراف شده است.

سرگرد ندایی همچنین از اقدام رئیس دادگاه بخش هشجین خلخال در صدور دستور نصب ۲  بنربزرگ در ابتدا و انتهای جاده اردبیل - سرچم در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و با مضامین سرعت و سبقت غیرمجاز منجر به توقیف خودرو می‌شود، اظهار کرد: این اقدام نیز از جمله اقدامات تاثیرگذار در کاهش حوادث رانندگی بویژه کاهش تلفات انسانی است.

ندایی گفت: اجرای طرح کنترل نامحسوس ، افزایش نظارت و کنترل ناوگان عمومی مسافربری و باری ،تعامل با عوامل راهداری و افزایش حضور ماموران پلیس در نقاط حادثه خیز جاده از جمله اقدامات شاخص طرح تابستانی پلیس راه جاده اردبیل - سرچم در تابستان امسال است.

جاده سرچم ۱۷۸ کیلومتر طول دارد که حدود ۵۰ کیلومتر از آن در منطقه کوهستانی قرار دارد. این جاده در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.