ناصر عتباتی  روز شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  اردبیل  افزود به دلیل نبود بازار مناسب فروش یک روز محصول سیب‌زمینی  دردست کشاورز می ماند یک روز سیر فاسد می شود و یک روز هم درختان سیب از سوی کشاورزان بریده می شود که باید مسئولان مربوطه به این مشکل رسیدگی کنند.
وی بیان کرد: دلیل اصلی فاسد شدن محصولات کشاورزی استان نبود بازار و صنایع تبدیلی است و برای رفع این مشکل باید صنایع تبدیلی با فناوری روز و مدرن ایجاد و راه اندازی شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: از سوی دیگرمسئولان کشاورزی استان الگوی کشت را در مناطق ترویج نمی دهند و هر کشاورزی هر محصولی دلش بخواهد می کارد و در موقع برداشت و فروش محصولات هم متضرر می‌شود.

عتباتی اظهار داشت: این استان یکی از مناطق مستعد کشاورزی کشور است و پایه و اساس اقتصاد آن هم بخش کشاورزی و دامپروری است و از این رو باید برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ایجاد این صنایع داشته‌باشند.

وی سیاست کاری در حوزه قضایی را حمایت از سرمایه گذاری‌ا و اشتغال ذکرکرد و افزود:در حوزه قضایی حمایت جدی از سرمایه‌گذاری‌ها شده بطوریکه در کمیته حمایت قضایی تاکنون ۷ جلسه برگزار و مشکلات ۲۶ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

عتباتی ریشه اصلی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در خانواده‌ها را ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کم‌رنگ بود اما امروز در بیشتر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است.

وی ادامه داد: مطابق بررسی‌هایی که از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها به‌عمل آمده، غالب مشکلات موجود مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی است و باید توجه داشت که مشکلات فرهنگی در پی حل مسائل معیشتی و اقتصادی حل شدنی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید در تبیین مباحث فرهنگی و دخیل کردن مردم در این برنامه‌ها کمک کنند تا فرهنگ وارد بطن جامعه شود و باید تلاش‌ها برای اجتماعی کردن فرهنگ عمومی هم دوچندان شود.

در این جلسه مشکلات تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان بررسی شد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.