ناصر حضرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی در بودجه سال آینده 4.43 درصد از کل اعتبارات عمرانی در بخش های مختلف را در اختیار دارد که نشان می دهد میزان بودجه عمرانی استان بیش از سهم جمعیتی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و خراسان رضوی سهم بیشتری در بودجه عمرانی نسبت به آذربایجان غربی دارند، اضافه کرد: استان هایی نظیر آذربایجان شرقی و اصفهان در این حوزه در رده های بسیار پایین تری از ما قرار دارند و رتبه های دهم و سیزدهم را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار عمرانی آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال آینده 3.3 درصد کمتر شده است، اظهار کرد: این کاهش در همه استان های کشور اتفاق افتاده و این استان، کمترین کاهش را در بین استان ها داراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان در اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز رتبه یازدهم و در اعتبارات مربوط به قانون استفاده متوازن رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.
حضرتی با اشاره به اختصاص 2 هزار و 740 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل سه درصد نفت و گاز بیان کرد: از محل قانون استفاده متوازن نیز پنج هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار در استان پیش بینی شده است.
وی گفت: سهم آذربایجان غربی از اعتبارات سه درصد نفت و گاز در بودجه سال آینده 38 درصد بیشتر از امسال در نظر گرفته شده که در این خصوص رتبه دوم را پس از خوزستان در کشور دارا هستیم.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال آینده کل کشور اواسط آذرماه امسال توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس تقدیم شده و تاکنون بخش هایی از آن در مجلس به تصویب رسیده است.
بودجه سال آینده کل کشور یک میلیون و 194 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان 368 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت اختصاص دارد.
از این میزان نیز 75 درصد شامل بودجه هزینه ای و 16 درصد که حدود 60 هزار میلیارد ریال را شامل می شود، به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای موسوم به اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده است.
2093/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.