مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از خرید و نصب 20سامانه مبارزه با سرمازدگی در استان خبرداد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سیدمحمد موسوی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی، مدیریت بحران و بیمه کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت برای پایلوت مبارزه با خسارت سرمازدگی در کشورانتخاب شده است تصریح کرد:  خرید 20 سامانه مبارزه با سرمازدگی بعد از تائید فنی و بازدید سازمان هواشناسی و نصب آن در استان محقق می شود که این دستگاه ها حداقل تا 50 درصد از مخاطرات سرمازدگی را کاهش می دهند .

وی با تأکید بر لزوم ورود فناوری های نوین در بخش کشاورزی، ادامه داد: توسعه کشاورزی در گرو استفاده از تکنولوژی های جدید بوده و در نهایت به کاهش خسارت های این بخش و توسعه در سایر بخش ها می انجامد .

موسوی با بیان اینکه از 40 بلای شناخته شده در سطح جهان، 31 بلای طبیعی در ایران وجود دارد که متوجه بخش کشاورزی است، افزود: ایران از این حیث رتبه ششم وقوع بلایای طبیعی جهان و رتبه چهارم آسیا بعد از کشورهای چین، هند و بنگلادش دارد .

وی با اشاره به لزوم تأمین امنیت غذایی و حفظ پایداری منابع پایه تولید به عنوان مهمترین وظیفه فعالان بخش کشاورزی، ادامه داد: تغییرات شرایط محیطی، متنوع تر شدن عوامل خطر و ترکیب با سایر عوامل خطرساز از جمله تهدیدها و مخاطرات جدی بخش کشاورزی هستند .

موسوی با بیان اینکه  خسارت وارده از طریق مخاطرات رشد فراینده و نگران کننده دارد، افزود: استمرار مخاطرات می تواند به پایداری تولید، امنیت غذایی و دستاوردهای بخش کشاورزی لطمه بزند و بنابراین مدیریت ریسک و بحران هسته اصلی توسعه پایدار است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی به تبعات خشکسالی و تغییر اقلیم بر بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: افزایش نوسانات زمانی و مکانی پدیده ها و مخاطرات جوی و اقلیمی، کاهش بارش و افزایش آستانه بارش های سنگین و سیل آسا، تأثیر در بارش های پاییزه، جابجایی رژیم بارش به انتهای فصل سرما، افزایش دما و افزایش نیاز آبی، تشدید وابستگی، تخلیه و افت کمی و کیفی آب سفره های دیم از جمله تبعات این پدیده اقلیمی هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.