ایرج ثقفی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا سال گذشته تنها 10 روستای تکاب با یکهزار و 500 خانوار از نعمت گازطبیعی برخوردار بودند.
وی بیان کرد: اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به 38 روستای شهرستان تکاب در حال اجراست و در دهه فجر امسال نیز عملیات گازرسانی به روستاهای باقیمانده آغاز خواهد شد.
ثقفی با اشاره به در دست اقدام بودن طرح های گازرسانی به روستاهای تکاب گفت: با اتمام عملیات گازرسانی، چهره روستاهای این شهرستان متحول شده و وضع زندگی و معیشت روستائیان بهبود خواهد یافت.
وی گفت: گازرسانی به 38 روستای تکاب نشانه توجه ویژه دولت به محرومیت زدایی از این شهرستان است.
فرماندار تکاب با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در این شهرستان افزود: سال گذشته علاوه بر حجم وسیعی از آسفالت خیابان ها و معابر شهری، بیش از 35 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که در طول سال های پس از انقلاب در این شهرستان بی سابقه است.
ثقفی اظهار کرد: اکنون نیز بیش از 18 کیلومتر راه روستایی در تکاب در حال آسفالت ریزی است که عملیات آسفالت ریزی 12 کیلومتر راه دسترسی روستایی در محور سخت گذر 'آغبلاغ همدان' تا 'بابانظر' در بخش تخت سلیمان به زودی به اتمام رسیده و در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در 2 سال گذشته اقدامات قابل توجهی در تکاب صورت گرفته است ادامه داد: علاوه بر تجهیز بیمارستان شهدای تکاب، یک واحد درمانگاه تخصصی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح تحول سلامت در این شهرستان ساخته شده که در هفته های آینده بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم عملیات ساخت و تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی تکاب که از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است تا 6 ماه آینده به اتمام برسد.
وی بیان کرد: اکنون طرح هادی در 30 روستای بخش های تخت سلیمان و مرکزی و 10 باب خانه بهداشت روستایی و آبرسانی به 10 روستای منطقه و طرح های آبیاری تحت فشار در 8 روستا درحال اجراست.
فرماندار تکاب در خصوص وضع جاده های این شهرستان نیز گفت: طرح جاده تکاب- شاهیندژ- میاندوآب باتوجه به مشکلاتی که در گذشته داشت در حال تخصیص اعتبار برای اجرای طرح اصلی راه سازی است.
ثقفی افزود: تا زمان آغاز اجرای این طرح، عملیات آسفالت ریزی، اصلاح و بهسازی جاده تکاب- شاهیندژ در محدوده شهرستان تکاب به زودی آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: محور تکاب- تخت سلیمان- دندی تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان تکاب نیز به زودی آسفالت ریزی می شود.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست کارخانه طلای زرشوران در سال 1393 و اشتغال 400 نفر در این مجموعه صنعتی و معدنی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت فاز دوم این کارخانه تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد که گام بزرگی برای تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در تکاب به شمار می رود.
فرماندار تکاب با اشاره به دستاوردها و اقدامات دولت یازدهم در این شهرستان ادامه داد: در چهار سال گذشته اقدامات موثری برای محرومیت زدایی از شهرستان تکاب انجام شده که آسفالت راه های روستایی و راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی از مهمترین آنها به شمار می رود.
ثقفی اضافه کرد: شهرستان تکاب در بخش زیر ساخت ها با مشکلات فراوانی روبرو است و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های موجود این کمبودها و مشکلات را رفع کنیم.
وی گفت: رای بالای مردم تکاب به دکتر روحانی در انتخابات گذشته وظیفه مسئولان در خدمت رسانی به مردم و تلاش در مسیر توسعه شهرستان را سنگین تر کرده است بر این اساس تلاش می کنیم پاسخ مناسبی به اعتماد مردم بدهیم.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده بیش از 30 هزار نفر از آن در روستاها ساکن هستند.
مردم این شهرستان با مشارکت 77 درصدی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه گذشته بیش از 32 هزار رای به دکتر حسن روحانی دادند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.