به گزارش ایرنا، اهل سنت این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه های مختلف تاریخی از جمله سال های نخستین انقلاب، دفاع مقدس و مبارزه با عوامل ضد انقلاب در سال های پس از جنگ تحمیلی، شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و همواره پشتیبان نظام بوده اند.
مجال گفت و گوی خبرنگار ایرنا با برخی از نمایندگان و علمای اهل سنت آذربایجان غربی نیز پشتیبانی آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اراده ای آهنین برای مبارزه با تروریسم را به نمایش می گذارد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حوادث ددمنشانه تروریستی تهران معتقد است که کردها در صف مقدم مبارزه با تروریسم هستند و در چهار سال گذشته در تمام کشورهای همسایه شهدای زیادی را در این راه تقدیم نظام کرده اند.
جلال محمودزاده به تنفر کردها و اهل سنت این استان از تروریست ها اشاره کرد و ادامه داد: آنان از روحیه شهادت طلبی و مبارزه با تروریسم برخوردار هستند.
امام جمعه شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: اتحاد ملت ایران پس از حمله های تروریستی تهران تقویت شده است و مردم وجود امنیت را در سایه اتحاد می دانند.
ماموستا سید مصطفی خاتمی گفت: با وجود تفرقه افکنی های دشمنان، فضای همدلی، اتفاق نظر، هماهنگی و اتحاد در بین همه اقوام و مذاهب مختلف ایرانی وجود دارد.
به گفته وی، اسلام دین صلح، آشتی و برادری و برابری است و با اندیشه های تروریستی که در اتاق فکر استکبار جهانی طرح ریزی می شود، در تضاد است.
امام جمعه موقت شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه از سوء قصد به جان پیامبر اکرم(ص) تا مسمومیت ائمه معصوم (ع) از مصداق های ترور در صدر اسلام است، گفت: تروریسم همواره در نقطه مقابل اسلام قرار دارد.
ماموستا محمد واوی افزود: پس از شکوفایی انقلاب اسلامی نیز دشمنان که چشم دیدن خروش ملت را نداشتند با ترور شخصیت های موثر و انقلابی، متفکر و عالم و اندیشمند که هر کدام به تنهایی یک ملت بودند، فعالیت های تروریستی را ادامه دادند.
وی شهادت امام جمعه سردشت، ماموستا محمد عظیمی و برخی دیگر از علما را نیز از مصداق های منطقه ای ترور عنوان کرد و گفت: تروریست ها هیچگاه نتوانستند در اراده ملت و اتحاد و همدلی آنان خللی وارد کنند.
ماموستا محمد واوی با تسلیت بە خانواده معزز شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان حادثه تروریستی تهران، اظهار کرد: این جنایت محکوم است و به طور قطع برای تمام ملت ایران سبب اخوت و همدلی بیشتر می شود.
امام جمعه شهر نلاس از توابع شهرستان سردشت نیز گفت: اسلام دینی مقدس با امتی میانە رو است اما در طول تاریخ قربانی خشونت، فتنه و درگیری قرار گرفته است.
ماموستا خضر رحیمی با ابراز همدردی با خانواده شهدای ترور در حادثه تروریستی تهران، ادامە داد: هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی پس از این حادثه بیشتر شده است و این مسائل دوباره تکرار نخواهد شد.
امام جماعت مسجد نبی اکرم (ص) سردشت نیز در مورد اینکە دین اسلام، ترور و کشتن انسان ها را محکوم کرده است، گفت: هر کسی یک انسان را بکشد مثل این است که تمام انسان ها را کشته است.
ماموستا محمد عبدالهی افزود: حوادث تروریستی حرم مطهر امام (رە) و مجلس شورای اسلامی دردناک بوده و از دیدگاه احکام الهی و دینی محکوم است.
به گزارش ایرنا روز چهارشنبه، 17 خرداد و مصادف با 12 رمضان در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از تروریست های انتحاری و مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
3093/ 3072
** گزارشگر: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.