ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی دستگاه‌های تب‌سنج در مبادی ورودی این شهر مستقر می‌شود و مسافرانی که خودروهایشان دارای پلاک  استان‌های دیگر باشد متوقف و معاینه می‌شوند.

وی اضافه کرد: از روزهای گذشته در سه‌راهی «دارلک» نیز از ورود خودروهایی که پلاک استان‌های درگیر با ویروس کرونا دارند، جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به شایعاتی در مورد ورود مسافرانی از قم به مهاباد گفت: این شایعه بی‌اساس بوده و هیچ منطق و عقل سلیمی قبول ندارد که ما در چنین شرایطی مسافر از استان‌های درگیر باشبهه ابتلا به بیماری کرونا را در این شهرستان قبول کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: شستشوی معابر و اماکن عمومی، بازارچه‌ها و مراکز تجاری، ناوگان حمل و نقل عمومی در چندین نوبت از جمله مهمترین اقدامات بوده است.

«شجاعی»، از مغازه‌داران و کسبه این شهرستان خواست درصورت مشاهده ورود مسافران و خریداران غیربومی در محل کسب خود با علایم سرفه و تب شدید، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

فرماندار مهاباد با اشاره به فعالیت ۲ واحد تولید مواد شوینده و ماسک در مهاباد نیز گفت: این ۲ واحد مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت کردند و به زودی فعالیت اقتصادی خود در زمینه تولید این اقلام را شروع می‌کنند.

شجاعی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در روزهای آتی توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در بین شهروندان آغاز می‌شود و الکل با نرخ یارانه‌ای در بین تعدادی از داروخانه‌ها توزیع می‌شود تا قیمت این اقلام کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.