عین الله شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد بر اثر 13 حادثه از جمله آتش سوزی و زلزله، در صنایع مختلف به علت عدم آگاهی و توجه به مسائل آموزشی و دقت نکردن در رعایت الزام های ایمنی دچار حادثه شده اند.
وی با تاکید بر تداوم آموزش ها، لزوم توجه به سناریوهای خطر و تلاش برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث و مدیریت ریسک اظهار کرد: توجه بیش از پیش در تدوین برنامه ریزی های دقیق در مدیریت بحران و مدیریت خطرپذیری ضروری است.
شجاعی یادآوری کرد: در راستای اجرای دستورالعمل مصوب شورای عالی HSEE وزارت صنعت معدن و تجارت، اطلاعات 437 واحد صنعتی و 48 واحد معدنی استان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی گردآوری و دوره های آموزشی در واحدهای صنعتی به میزان 11 هزار نفر ساعت برگزار شده است.
وی بر لزوم کاهش ریسک و خطر ناشی از انواع حوادث مانند آتش سوزی و زلزله تاکید کرد و گفت: در همین راستا 3 راهکار پیشگیری و آمادگی ( پیش از وقوع حادثه )، اقدامات حین وقوع و عملیات پس از وقوع حادثه پیش بینی شده است.
شجاعی اظهار کرد: این راهکارها طی دوره های آموزشی واکنش در شرایط اضطراری با برنامه ریزی و زمان بندی مشخص برای تمامی کارکنان آموزش داده می شود.
در آذربایجان شرقی حدود 4 هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های مختلف فعال است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.