علی دلداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این منطقه به عنوان جاذبه گردشگری پذیرای هزاران نفر از شهروندان و مردم مناطق و شهرهای همجوار است اجرای طرح ایمن سازی در ساحل این سد ضروری بود.
وی ادامه داد: در این طرح که با مصوبه دادستانی و با مشارکت شهرداری و مدیریت سد علویان مراغه برای پیشگیری از بروز حوادث در این منطقه اجرایی شده، گشت پیاده به صورت مستمر به عنوان نجات غریق در ساحل این سد برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی حضور دارد.
دلداری اضافه کرد: در سالیان گذشته و تا قبل از اجرای این طرح، شاهد حوادث ناگوار جانی و مرگ 19 نفر در اثر غرق شدگی بودیم که خوشبختانه اجرای این طرح در کاهش آمار این حوادث نقش مهمی ایفا کرده است.
وی گفت: شناکردن در این منطقه به دلیل خطراتی که دارد ممنوع بوده لذا شهروندان و مردم نیز باید برای کاهش تلفات احتمالی همکاری های لازم را انجام دهند و به تابلوهای هشدار دهنده توجه کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی و پرهیز مردم از شناکردن در سواحل سد علویان، شاهد وقوع حوادث ناگوار جانی در این منطقه زیبای گردشگری نباشیم.
سد علویان در سه کیلومتری شمال مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده و و در سال 74 به بهره برداری رسیده و سواحل آن از مناطق نمونه گردشگری و از جاذبه های توریستی منطقه جنوب آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.