به گزارش ایرنا، امین امینیان روز شنبه در جلسه مشترک امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با تاکید بر حفظ ارزش ها و فرهنگ سنتی و بومی منطقه ، برنامه ریزی مطابق با نیاز جوانان را از الزامات فرهنگی جهت مقابله با تهاجم فرهنگ های بیگانه برشمرد.
وی برگزاری نشست های مشورتی، هم فکری و تبادل اطلاعات با جوانان و نخبگان منطقه و نیز اجرای برنامه های متنوع و پرنشاط مطابق با نیاز جوانان را حرکت به سمت شکوفایی استعدادها و پتانسیل های غنی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد.
فرماندار خداآفرین زیربنای توسعه پایدار و همه جانبه یک منطقه را توسعه فرهنگی برشمرد و افزود: باید در حوزه فرهنگی با آسیب شناسی برنامه ها، تلاش کنیم فعالیت ها منجر به افزایش تعاملات منطقه ای نیز بشود.
وی با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی نظام و کشور و یک منطقه هستند،گفت: باید با هدف مشخص و کارشناسی شده برای جوانان برنامه ریزی شود و در این راستا ایجاد سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و انجمن ها ضروری و نتیجه بخش خواهد بود.
فرماندار خداآفرین صیانت از فرهنگ منطقه و ایجاد نشاط اجتماعی را یکی از محور های اصلی کارگروه اجتماعی و فرهنگی خداآفرین عنوان کرد و افزود: در اواخر شهریور ماه امسال همایش شعر و موسیقی و نیز همایش سه روزه نخبگان شهرستان با ایجاد دبیرخانه دایمی و کمیته های علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی و اجرایی برگزار می شود.
وی همچنین فلسفه اصلی حجاب را عفاف و حفظ پاکدامنی و پرهیز کاری دانست و گفت: در راستای صیانت از حریم خانواده، همایش حجاب و عفاف 21تیر ماه امسال در شهرستان برگزار می شود.
شهرستان خداآفرین با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشار: رستگار
7468/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.