به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه مرند، ابراز داشت: استکبار یک بازدارندگی در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد، اما غافل از اینکه ما فرزندان فرهنگ غدیر، عاشورا، علوی و انتظار هستیم و در مقابل اینها سر خم فرود نخواهیم آورد.

وی افزود: بر اساس دیدگاه‌های موجود در دنیا نقطه تقابل ما با دشمن افزایش پیدا می‌کند و این تقابل همواره به اوج می‌رسد، باید حضور و مشارکت مردم در تمامی صحنه‌ها را حفظ کنیم.

فرماندار ویژه مرند با مهم ارزیابی کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تاکید کرد: علت اصلی اهمیت حضور مردم در صحنه، تنها تقابل جهان استکبار و جهان مستضعفین نیست بلکه استحاله کردن فرهنگ انقلابی است.

وی افزود: انقلابی گری یعنی پویا کردن فرهنگ، استمرار ارزش‌های الهی و نهادینه نمودن فرهنگ دینی در جامعه است و اگر این فرهنگ استمداد پیدا کند ما موفق خواهیم شد.

گرشاسبی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در انتخابات مؤثر شویم باید یکپارچه باشیم، قدرتمندی جامعه بر مبنای مشارکت و حضور در صحنه بودن است، زمان و شرایط و اقتضائات، انتخابی غیر از مشارکت در انتخابات نداریم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر می‌خواهم پاسخ ترامپ و ترور شهید سلیمانی را بدهیم، رفتار عقلانی تحت عنوان مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه است، اگر می‌خواهیم انتقال بگیریم، حضور در صحنه بودن است.

فرماندار ویژه مرند گفت: اگر می‌خواهیم پاسخ دشمنان و معاندین نظام را دهیم، باید مشارکت فعال داشته و در پای صندوق رأی حرف خود را بزنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اثبات وطن پرستی باید رأی دهیم، تصریح کرد: باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشته باشیم، اگر می‌خواهیم نعمت بزرگ امنیت پایدار در جامعه مستمر و ماندگار باشد منوط به حضور مردم در انتخابات است.

کاندیداها و هواداران از جدل و اختلاف پرهیز کنند

گرشاسبی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ۷۱ نفر در شهرستان‌های مرند و جلفا داوطلب حضور در انتخابات بودند، گفت :۲۴ نفر تأیید صلاحیت شدند که بعد از ۲۲ بهمن ماه اسامی آنها به اطلاع مردم می‌رسد، ۲۵۸ شعبه در این دوره انتخابات در شهرستان‌های مرند و جلفا پیش بینی شده است که ۱۸۰ شعبه در مرند قرار دارد و ۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات همکاری دارند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تلاش کردیم با افزایش تعداد شعبه‌ها، زمان شمارش آرا را به حداقل برسانیم تا حداکثر تا ساعت ۳ بامداد، وضعیت شمارش آرا را مشخص کنیم.

فرماندار ویژه مرند رفتار بر اساس قانون و امانتداری را وظیفه مجریان انتخابات دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های اداری حق ورود به مصادیق انتخابات را ندارند و این مردم هستند که انتخاب کنند به چه کسی رأی بدهند.

وی ضمن توصیه به مردم و کاندیداها عنوان کرد: با گذشت ۴ سال از انتخابات گذشته، هنوز رفتار غلط و مقاومت در برابر توسعه این شهر وجود دارد، مردم، رقابت توأم با رفاقت را در این شهر پایه گذاری کنند، کاندیدا و هواداران آنها که علاقمند به توسعه شهر هستند، از جدل‌ها و تقابل‌های انتخاباتی پرهیز کنند.

گرشاسبی مردم و کاندیداها را به دوری از تنش و التهابات اجتماعی دعوت کرد و ابراز داشت: هر کسی شما را به رفتار غیرامنیتی و اختلاف دعوت کرد، بدانید دشمن پیشرفت و توسعه این شهر است، دعوای مرند و جلفا را راه نیندازید، نماینده منتخب در مرند و جلفا باید کار کند، از کاندیداها می‌خواهیم داشته‌ها و برنامه‌های خود را طرح کنند.

به گفته معاون استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت در بستر ستیز و جدال، به دست نمی‌آید، باید نشان دهیم که مردم مرند و جلفا دارای شعوری هستند که می‌توانند انتخابات را مدیریت کنند.

وی همچنین اذعان داشت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای ساخت و ساز، توسعه و عمران و آبادی شهرستان مرند هزینه شده و این غیر از حوزه بخش خصوصی است.

گفتنی است، پیش از خطبه نماز جمعه مرند، میز خدمت در حسینیه امام خمینی (ره) مرند با حضور مسئولان برپا شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1347498
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.