به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد محامدی اظهار کرد: پیش ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 24 اسفند ماه در دفاتر پیشخوان دولت سراسر استان آغاز شده و تا پایان ششم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی افزود : با وجودی‌که پیش ثبت نام الزامی نیست، تسهیل در این موضوع بسیار مهم است زیرا اطلاعات داوطلبان برای درج در سیستم زمان بر است.
دبیر ستاد انتخابات یزد تصریح کرد: از این‌رو تأکید می شود داوطلبان شوراها حتمأ پیش ثبت نام را انجام دهند و با دریافت کد رهگیری برای ثبت نام رسمی که در تاریخ 30 اسفند 95 تا ششم فروردین 96 ادامه دارد، با حضور در فرمانداری‌ها و بخشدارای های مربوطه با ارئه مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام قطعی و رسمی کنند.
محامدی گفت: مدارک لازم برای پیش ثبت نام در دفاتر پیشخوان را عبارت از اصل شناسنامه، اصل مدرک تحصیلی، اصل کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهارجدید، ارائه اصل کارت پایان خدمت وظیفه یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد و ارائه اصل گواهی قبول استعفا برای داوطلبان مشاغل موضوع 28 قانون انتخابات شوراها مربوط به مسئولان و مدیران و ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که بیش از سه ماه از تاریخ آغاز صدور آن نگذشته باشد، است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: بر اساس قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار کفایت می کند و برای روستاهای بالای دویست خانوار، داشتن حداقل مدرک دیپلم ضروری است.
وی درباره مدرک تحصیلی هم گفت: حداقل مدرک تحصیلی برای نامزدی در شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت، فوق دیپلم و معادل آن بوده که این مهم برای شورای شهرهای بالای 20هزار نفر جمعیت، حداقل لیسانس یا معادل آن است.
دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به تبصره 2 ذیل ماده 26 قانون شوراها افزود: هیأت های اجرایی و نظارت در صورت ضرورت، تاییدیه مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان را گرفته می کنند.
محامدی ادامه داد: بنا به صراحت قانون شوراها کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل، کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند ضمن آنکه ایثارگران و خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان می‌توانند با ارائه گواهی، از یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کنند.
وی در عین حال بر ضرورت گواهی عدم سوءپیشینه تاکید کرد و گفت: داوطلبان برای دریافت معرفی نامه به بخشداری ها یا فرمانداری ها مراجعه کنند و اقدام لازم برای کسب گواهی عدم سوءپیشینه از پلیس به اضافه 10 را انجام دهند.
بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، 3 شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
1968/6197 تنظیم کننده:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.