حجتالاسلام علیرضا نجیمی روز چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف استان با اشاره به انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب در سال‌جاری افزود: باید از ظرفیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی کتابخانه با محور کتاب‌های دینی و اعتقادی در مساجد میزبان معتکفان باشیم . 

وی بر لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و اظهارداشت: باید با دعوت از برخی نویسندگان مطرح استان در مراسم معنوی اعتکاف با یادآوری ضرورت بحث مطالعه به معتکفان  آنان را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم.

این مسوول فرهنگی استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد منتخب شهرستان ها گفت: نقش این اداره کل هدایت کننده است و در این ایام با تشکیل ستاد اعتکاف پرشور و پررنگ، جهت مشارکت مردمی و زمینه سازی نسل جوان به سوی معنویات دینی و مذهبی تلاش خواهیم کرد.

نجیمی در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از فرصت معنوی اعتکاف در راستای انتقال آموزه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی تاکید کرد و افزود: باید تمام مساجد که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود به تکفیک خواهران ، برادران ، دانشجویی و دانش آموزی شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه نشست یادشده همچنین از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز سه شنبه قدردانی کرد و بیان داشت: ملت ایران با حضور حماسی خود بار دیگر دلدادگی و پاییبدی خود به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را به تصویر کشیدند.

همچنین معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به در پیش بودن ایام البیض گفت: مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در ۱۴۸ باب مسجد استان با حضور ۱۲ هزار نفر نفر برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی کارگر با تجلیل از تلاش دست‌اندرکاران مساجد میزبان معتکفان رجبیه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی نیز جهت برگزاری هرچه بهتر این مرسم همکاری خوبی را با این اداره‌کل داشته اند.

وی با بیان اینکه نقش اصلی در اعتکاف رجبیه بر دوش مساجد و مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه است، افزود: این اداره‌کل در سازماندهی و هماهنگی برنامه معنوی و مذهبی این مراسم و همچنین هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه تمام ظرفیت های خود را به میدان می‌آورد.

کارگر با اشاره به ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان گفت: ثبت نام در شهرستان یزد و برخی شهرستان‌ها به صورت کاملا اینترنتی و در برخی  مساجد روستاها و حاشیه شهرها به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

استان یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ باب مسجد شهری و روستایی و بین‌راهی دارد که ۲ هزار مورد آن فعال است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.