معاون نظارت و بازرسی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد از تک شیفت شدن اتوبوس‌های فرسوده این ناوگان در گام اول طرح ارتقای کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری به منظور کاهش آلودگی، کنترل ترافیک و استهلاک زیاد در شهر خبر داد.

«سعید پاک‌سرشت» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به لغو فعالیت دو شیفت اتوبوس‌های فرسوده به منظور ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری یزد، اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و استهلاک زیاد و کنترل ترافیک شهر، بهره‌برداری از 50 دستگاه اتوبوس بنز 355 به صورت تک شیفت ادامه خواهد یافت.

وی در این راستا افزود: البته ادامه فعالیت این اتوبوس های فرسوده در گام اول و به منظور مراعات شرایط اقتصادی این بهره‌برداران به صورت تک شیفت انجام خواهد شد.

این مسئول در رابطه با راهکار ممانعت از اختلال خدمات‌رسانی ناوگان حمل و  نقل عمومی به دنبال کمبود اتوبوس به دنبال ممانعت از فعالیت دو شیفت این اتوبوس‌ها، تصریح کرد: 14 دستگاه مینی‌بوس و ۱۷ دستگاه اتوبوس خریداری شده سازمان با بکارگیری بخش خصوصی وارد چرخه حمل و نقل می‌شود و به زودی مشکل خدمات‌رسانی با این اقدام مرتفع خواهد شد.

وی افزود: مینی‌بوس‌های سازمانی با مشارکت بخش خصوصی در مسیرهای کم مسافر فعال خواهند شد و از آنجایی که مسیرهای منتخب به صورت رفت و برگشتی است مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت. از طرفی اتوبوس‌های مذکور نیز که به صورت تک شیفت فعالیت می‌کردند، به صورت دو شیفت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این مسئول به استقبال بسیاری از بهره‌برداران از اجرای طرح نامبرده اشاره کرد و گفت: طرح پایش اتوبوس‌های فرسوده و فعالیت تک شیفت آن‌ها، بعضا با نارضایتی برخی از بهره‌برداران همراه بوده که راهکارهایی نیز به منظور جلب رضایت آ‌ن‌ها اندیشیده شده است.

پاک‌سرشت در رابطه با راهکار درنظر گرفته شده نیز خاطرنشان کرد: اگر بهره‌برداران اتوبوس‌های فرسوده به منظور نوسازی و تجهیز اتوبوس‌های خود اقدام کنند، از اتوبوس‌های آن‌ها به عنوان اتوبوس‌های دربستی سفرهای داخل شهری مانند اردوهای دانش آموزی و نهادهای مختلف استفاده خواهیم کرد به طوری که تمامی سفرهای دربستی درونشهری به آن‌ها سپرده خواهد شد تا از این طریق فعالیت و استهلاک کمتری را برای این بخش از ناوگان به دنبال داشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.