به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی شامگاه یکشنبه در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه مهریز و در جمع رئیس و کارکنان این اداره افزود: ساخت فضاهای ورزشی و فرهنگی برای جوانان یک نیاز اساسی در این شهرستان است که باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: وقف زمانی یک فعالیت ارزشمند محسوب می شود که بتواند گره ای از مشکلات حقیقی مردم و جوانان باز کند و تامین رفاه و آسایش همگان را به همراه داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: برخی از وقف ها که در گذشته توسط مردم متدین بر حسب نیاز آن زمان انجام شده قطعا ممکن است در وضعیت حال دیگر مورد نیاز نباشد.
محی الدینی افزود: باید مسئولان اوقاف، مهمترین نیازهای منطقه را بررسی و مشخص کنند و برای جلب مشارکت افراد برای وقف به سوی همان نیازها سوق دهند.
وی همچنین به وقف در انجام برنامه های قرآنی، ازدواج و مسکن جوانان و همچنین تامین جهیزیه برای دختران نیازمند به عنوان یک ضرورت تاکید و همکاری خیران را خواستار شد.
همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: هنوز 662 موقوفه شناسایی نشده در این شهرستان وجود دارد که 80 درصد آنها در روستاهای بخش مرکزی قرار دارد.
سیدمهدی سیدی افزود: بیشتر این موقوفات مربوط به بخش کشاورزی است و مکان دقیق آنها هنوز معلوم نیست و برای شناسایی آنها به همکاری مردم نیاز است.
وی ادامه داد: متولی اصلی موقوفات، اداره اوقاف و امور خیریه است و باید بعد از شناسایی و ثبت آنها در سامانه کشوری بر اساس نیات واقفان خیراندیش اقدام شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز خاطر نشان کرد: 80 درصد موقوفات منطقه مربوط به برگزاری مجالس عزاداری، غدیرخم و ماه مبارک رمضان برای اطعام و طبخ آش است که با همکاری مردم، نیات واقفان اجرا می شود.
سیدی گفت: تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، فضاهای ورزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان مهمترین نیاز شهرستان مهریز است که واقفان علاقه مند باید در این زمینه ها ورود کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهریز بعد از یزد مرکز استان در خصوص سرمایه گذاری دارای رتبه نخست است که بر حسب نیاز و طبق مقررات ماموریت های محوله در شهرستان انجام می شود.
سیدی به وجود سه امامزاده سید غیاث الدین مهرپادین، سید شمس الدین بنادک سادات و شاه صفی الدین استهریج اشاره کرد که به مناسبت های مختلف برنامه های متنوع در آنها برگزار می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز همچنین به وجود 350 باب مسجد در شهرستان اشاره کرد که 140 خادم آنها زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
مهریز یک هزار و 873 فقره موقوفه و چهار هزار و 363 رقبه دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.