جعفر صفری در دوازدهمین جلسه ستاد مبارزه  با شیوع  ویروس کرونا اظهار داشت: از ظرفیت های بخشداران و دهیاران برای شناسایی افراد کم برخوردار و آسیب دیده در راستای اجرای رزمایش طرح مواسات استفاده شود.
وی از اقدامات مناسب ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و همکاری اعضای این ستاد تقدیر و تشکر و خاطرنشان کرد : رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله مناسب کمک شایانی به عدم شیوع بیماری خواهد کرد .
وی همچنین بر لزوم رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی در بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد : رعایت موازین بهداشتی توسط کشاورزان بسیار ضروری است تا در مزارع و باغ ها  کشاورزی با استفاده از مکانیزاسیون  از  شیوع  ویروس کرونا پیشگیری شود.
صفری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه دار بودن این موضوع، شهرداری ها و دهیاریها ، ضد عفونی کردن معابر و اماکن پرتردد را در دستور کار روزانه خود داشته باشند.
وی  تاکید کرد :شهرداری های ماسال و شاندرمن جهت ایجاد آرامستان مناسب تدفین متوفیان شهرستان اقدامات اساسی انجام دهند .
وی خاطرنشان کرد: مشاغل با ریسک پایین و متوسط با ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت مجوز حق فعالیت را دارند.
معاون فرماندار ماسال با اشاره به اینکه فعالیت های واحد صنفی با ریسک پایین آغاز شده است افزود: سد معبر خیابان ها شکایت های زیادی را در بر داشته که شهرداری ها با کمک نیروی انتظامی برای جمع آوری این معضل به صورت جدی اقدام کنند .

امام جمعه شهرستان ماسال نیز در این جلسه گفت : حافظان سلامت و متولیان حوزه بهداشت و درمان در این برهه از زمان در خط مقدم سلامت قرار دارند و صادقانه جان خود را فدای ملت کرده اند

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی اظهار داشت: سبک شمردن ویروس کرونا از طرف برخی از افراد سلامت جامعه را به خطر می اندازد .
وی تصریح کرد: رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت طبق سنوات گذشته با استفاده ازظرفیت های رسانه های جمعی به صورت روزانه  آگاهی سازی و اطلاع رسانی انجام بگیرد.
امام جمعه ماسال و رئیس کارگروه شرعی متوفیان کرونایی ،در ادامه افزود: ایجاد آرامستان مناسب در سطح شهرستان برای تدفین اموات کرونایی در دستور کار قرار گیرد .

وی رزمایش مواسات را یک ظرفیت مفید برای کمک به صنوف و قشر آسیب دیده بر شمرد و افزود : پس از شکست ویروس منحوس کرونا در سطح شهرستان  مراسم یادبود به صورت جمعی برای عزیزان از دست رفته بر اثر کرونا برگزار خواهد شد .

بر اساس گزارش ها، تا روز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۲۰۹ نفر جان باخته اند.تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.