بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا روز سه شنبه اظهار کرد: این بخش ۳۲ روستا را شامل می شود و اغلب در منطقه کوهستانی حیران استقرار دارند و با وجود بارش زیاد برف، با تلاش نیروهای بخشداری، راهداری و مردم، راه ۹۵ درصد روستاها برفروبی و بازگشایی شده است و راه ۲ روستا نیز تا شامگاه امروز باز خواهد شد.

وی ادامه داد: روز گذشته برق سه روستای بخش مرکزی به دلیل بارش برف قطع شده بود و امروز برقرار شده و آب، برق، گاز و تلفن روستاهای تابعه برقرار است.

وی افزود: با وجود تلاش راهداران برای تثبیت عبور و مرور در گردنه حیران، تداوم کولاک در این مسیر باعث برفی و لغزنده بودن جاده می شود.

توحید کرمزاده بخشدار لوندویل آستارا نیز گفت: با تلاش نیروها و راهداران، مسیر روستاهای این بخش برفروبی و باز شده و فقط راه ۲ روستا مسدود است که با توجه به ادامه کوشش های راهداران، به زودی باز خواهد شد.

وی افزود: بخش لوندویل آستارا ۳۰ روستا را شامل می شود و انشعابات برق، گاز، آب و تلفن آنها برقرار است و از همه توان و ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنیم.

به گفته رمضان دانش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا، راهداران از شب گذشته در راه های اصلی، فرعی و روستایی در حال برفروبی و نمک پاشی هستند.

بارش شدید برف در شبانه روز گذشته باعث انسداد موقت گردنه حیران در مسیر ارتباطی آستارا - اردبیل و بسیاری از راه های روستایی آستارا شده بود.

ایستگاه هواشناسی آستارا وضعیت هوا را غبار آلود، دمای آن را سه درجه سانتیگراد و میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۲۱.۲ میلیمتر اعلام و برای فردا آسمانی ابری، مه آلود همراه با برف پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.