بهرام تسلی نیا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: میزان زکات مستحبی کیوی کاران و برنج کاران آستارا در سال گذشته در مقایسه با سال 96، حدود 20 درصد افزایش داشته و مبالغ پرداخت شده برای تامین خرج درمان، تحصیل و تهیه بسته های غذایی نیازمندان و مددجویان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: زکات در اسلام پسندیده و جزو اعمال مستحب مسلمانان است و در 29 سوره قرآن، عمل به آن سفارش شده است و بر اساس احادیث ائمه اطهار (ع) زکات علم، نشر آن و زکات مال پرداخت بخشی از آن در راه رضای خداوند است.
وی ادامه داد: زکات واجب اقلام 9 گانه گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی، سایر محصولات کشاورزی را شامل می شود.
تسلی نیا گفت: حدود 100 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی از طریق پایگاه های کمیته امداد آستارا برای سیل زدگان جمع آوری و ارسال شد و دو پایگاه به همین منظور در بازار ساحلی آستارا دایر شده است.
وی افزود: در یک ماه گذشته دو میلیارد و 240 میلیون ریال به صورت نقد و کالا در قالب جشن نیکوکاری به نیازمندان این شهرستان کمک شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دو هزار و 616 خانوار با سه هزار و 76 نفر تحت پوشش کمیته امداد آن هستند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.