به گزارش خبرنگار ایرنا یحیی احمدپور روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تعاون (10 تا 16شهریور)، اظهار داشت: این تعداد تعاونی 80 هزار و 914 عضو با بیش از دو میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد که 71 هزار و 779 نفر از اعضای آن را مردان تشکیل می دهند.
به گفته وی، بیش از 70 درصد اعضای 122تعاونی گرگان را بانوان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به این که مزیت اقتصادی گرگان بیشتر در حوزه کشاورزی است، افزود: سرمایه گذاری و ایجاد تعاونی در این شهرستان هم باید به سمت کشاورزی سوق داده شود.
احمد پور در مورد مشکلات تعاونی ها نیز اظهارداشت: اجرایی نشدن برخی امتیازات قانونی همچون تخفیف 20 درصدی در بیمه سهم کارفرما، نهادینه نشدن فرهنگ کارگروهی در جامعه، خلا قانونی در مدیریت و نظارت بر فعالیت تعاونی، همکاری نکردن برخی از دستگاه های اجرایی، اختلاف اعضا و هیات مدیره تعاونی، جزو موانع رشد و توسعه شرکت های تعاونی است که باید برای رفع آنها سرمایه گذاری و نظارت بیش از گذشته صورت گیرد.
وی همچنین از تدارک 12 ویژه برنامه گرامیداشت هفته تعاون در گرگان خبر داد وافزود: برگزاری جشنواره تعاونی برتر، گشایش نمایشگاه توانمندی تعاونی ها، بهره برداری متمرکز از دو شرکت تعاونی، گلباران مزار شهدا، دیدار با مسوولان شهرستان از جمله این برنامه ها است.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
براساس قانون بخش تعاون طبق مصوبه شهریور 1370 به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد و 13 شهریور به عنوان روز تعاون نامگذاری شده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.