هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سوگواره همه ساله در ششمین روز از ماه محرم و برای بزرگداشت یاد و خاطره حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور دانش آموزان پسر جوان و نوجوان در قالب دسته ‌های عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور برگزار می شود.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن ششمین روز ماه محرم با جمعه برگزاری این جشنواره در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۸ موکول شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دلیل نامگذاری سوگواره «احلی من العسل» آن است که حضرت قاسم (ع) شهادت در راه خدا را برای خود گواراتر و شیرین تر از عسل معرفی می کرد.      

زارع پور عنوان کرد: هدف از برگزاری این سوگواره در کشور و کهگیلویه و بویراحمد تجلیل از مقام و جایگاه والای شهدای نوجوان نهضت عاشورا و به ویژه حضرت قاسم (ع) است.

وی ابراز داشت: دعوت می شود که دانش آموزان پسر جوان و نوجوان شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج حضور گسترده ای در این سوگواره داشته باشند.

سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل بودند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.