محسن جعفری نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارندگی‌های کم سابقه امسال هیچ گونه تلفات جانی در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش دیده نشده است.
وی افزود: هم اکنون هیچ مشکلی در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش استان وجود ندارد و وضعیت این مناطق مطلوب است.
جعفری نژاد با اشاره به اینکه خسارات سیل درمناطق حفاظت شده استان بیشتر زیرساختی بوده است ، تصریح کرد: بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد باعث خسارت به تعدادی از پاسگاه های محیط بانی شده است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در کمترین زمان ممکن با همکاری اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها ومدیریت بحران تمامی مسیرهای مسدود شده باز شدند.
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامین با وسعت 25 هزار 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در استان وجود دارد.
در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هکتار دارای 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال 2010 میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت های سیل در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان شد.
پس از بارندگی های سیل آسا در این استان همچنین روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد.
میزان بارش در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بالای 300 میلیمتر گزارش شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.