به گزارش ایرنا یدالله موحد عصر چهارشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان افزود: اداره کل بازرسی استان در زمینه سوء استفاده احتمالی از امکانات عمومی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی نیز با متخلفان برخورد می کند.
وی با تاکید بر اینکه نباید برای تبلیغات انتخاباتی از پول کثیف استفاده کرد گفت: اگر موردی در این زمینه مشاهده شود برخورد خواهد شد و موسسات خیریه نباید از منابع خود برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه مانند سایر ارکان کشور در برگزاری انتخابات وظایفی برعهده دارد اظهار کرد: فراهم کردن بستر انتخابات به منظور حضور گسترده مردم در انتخابات یکی از وظایف دستگاه قضاست و در این راستا هر آنچه در توان داریم انجام خواهیم داد.
رئیس کل دادگستری کرمان از بررسی سوابق داوطلبان انتخابات به عنوان دیگر وظیفه دستگاه قضایی نام برد و گفت: دستگاه قضایی استان با حساسیت کامل در این بخش کار کرده است.
وی بیان کرد: دستگاه قضایی همچنین در زمینه تامین منابع انسانی، مالی و وسیله نقلیه برای هیات های اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات آمادگی دارد.
موحد پیش بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از دیگر وظایف دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: امیدواریم انتخابات سال 96 نیز مانند انتخابات اسفندماه 94 برگزار شود.
فرماندار کرمان نیز گفت: مقدمات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در شهرستان کرمان انجام شده است.
محمدعلی توحیدی افزود: در شهر کرمان و 12 شهر تابعه شهرستان کرمان 618 نفر در شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که 230 نفر در 12 شهر و 388 نفر مربوط به شهر کرمان است.
وی اظهار کرد: داوطلبان انصرافی در حوزه شهرهای شهرستان کرمان سه نفر و در حوزه شهر کرمان 51 نفر است.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان نیز گفت: رابط کمیته اطلاع رسانی با ستاد انتخابات در وهله نخست معرفی و در سایت استانداری صفحه خاص انتخابات طراحی شده است.
نقی عظیمی زاده افزود: اطلاعیه های عمومی و غیره در کانال تدبیر کریمان اطلاع رسانی می شود.
وی بیان کرد: اعضای کمیته اطلاع رسانی مشخص شده است و در بحث آموزش های عمومی به شیوه های مختلف کار انجام می شود.
وی گفت: سامانه پیامکی انتخابات نیز طراحی شده و مستندسازی مراحل انتخابات انجام خواهد شد.
این نشست به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در ساختمان شماره 3 استانداری برگزار شد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.