به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحیمی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران پاوه که در سرسرای اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: با این مبلغ برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرها مبلغ 35 میلیون تومان با بهره پنج درصد و مبلغ 6 میلیون تومان بلاعوض و برای روستائیان مبلغ 25 میلیون تومان وام چهار درصد و مبلغ 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.
رحیمی افزود: برای تعمیرات نیز تا سقف 12 میلیون تومان در شهر و روستا با بهره چهار درصد تسهیلات پرداخت می شود.
وی با اشاره به میزان بیکاری در استان تصریح کرد: در هفته گذشته مبلغ 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز برای اشتغال روستائیان استان اختصاص یافت که در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناطق زلزله زده مبلغ 120 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شد.
جانشین استاندار کرمانشاه در مناطق زلزله زده اورامانات در خصوص استمهال تسهیلات بانکهای استان برای مناطق زلزله زده به مدت 2 سال گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت موافقت این وضعیت شامل شهرستان پاوه نیز خواهد شد.
در این نشست امام جمعه پاوه نیز گفت: در این برهه زمانی بهترین اقدام برای مردم زلزله زده همگام با بازسازی خانه های آنها بازسازی فکری و روحی آنان است.
ماموستاملا قادر قادری توجه نکردن مردم مناطق زلزله زده به استحکام ساختمانها را ناشی از نداشتن بضاعت مالی آنان دانست و بر ضرورت نظارت و مراقبت هر چه بیشتر بر کار ناظران ساخت واحدهای مسکونی و اداری و تجاری در شهرها و روستاها تأکید کرد.
امام جمعه پاوه، خواستار ارزیابی تمامی واحدهای شهری و روستایی آسیب دیده از زلزله در شهرستان و تجهیز انبار جمعیت هلال احمر شهرستان به تجهیز امکانات و وسایل امدادی شد.
فرماندار پاوه با اشاره به توپوگرافی و طبیعت خشن این شهرستان گفت: این موضوع موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهای شهرستان شده که این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی هر چه بیشتر است.
پرویز ایده پور با اشاره به ترافیک سنگین شهر پاوه و نبود راه برون رفت به هنگام بحران افزود: زلزله اخیر در استان ضرورت احداث جاده کمربندی در شهرستان پاوه 2 چندان کرد.
در پایان معاون استاندار کرمانشاه از چند واحد آسیب دیده از زلزله اخیردر شهر پاوه بازدید کرد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که در جریان زلزله اخیر استان بیش از 900 واحد مسکونی و دولتی آن دچار خسارت شده است.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.