به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین دارای جاذبه های زیبای طبیعی و گردشگری است که هر ساله در روز طبیعت شمار زیادی از مردم از سراسر استان کرمانشاه برای گذراندن سیزده بدر به این منطقه سر سبز سفر می کنند.
مسافران و گردشگران نوروزی در قصرشیرین روز سه شنبه با توجه به آب و هوای مطبوع این شهرستان سفره های رنگین خود را در بوستان ها پهن کرده اند تا خاطره خوشی را برای خود رقم بزنند.
همچنین مناطق عملیاتی این شهرستان نیز پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگرانی است که بساط ناهار خود را در محل این یادمان ها پهن کرده اند.

**مسافران از حضور در حریم رودخانه الوند خودداری کنند
شهردار قصرشیرین با اشاره به اقدام های انجام شده در روز طبیعت گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و بالا آمدن سطح آب رودخانه الوند از مسافران و گردشگران درخواست داریم که از قرار گرفتن در کنار حریم رودخانه الوند خودداری کنند.
صحبت پور افشار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم زمان با روز طبیعت چندین دستگاه تانکر برای تامین آب مورد نیاز مسافران نوروزی در بوستان های سطح شهر مستقر شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ حراست از محیط زیست و تنظیف معابر و بوستان ها، کیسه های جمع آوری زباله در بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع شد.
وی اظهار کرد: نیروهای شهرداری نیز در خیابان ها و بوستان های سطح شهر کار تنظیف و رفت و روب را در چندین نوبت انجام داده اند و سطح شهر با توجه به بارندگی های اخیر پاکسازی شده است.
شهردار قصرشیرین گفت: حضور نیروهای پلیس، دستگاههای امدادی، امدادگران جمعیت هلال احمر، مراکز درمانی و فوریت های پزشکی، پلیس راه، عوامل ستاد تسهیلات نوروزی، آتش نشانی و شهرداری نیز در سطح شهر برای ارائه خدمات ویژه به گردشگران پررنگ است.
پورافشار افزود: از مسافران می خواهیم در منقل هایی که در بوستان ها نصب شده است اقدام به روشن کردن آتش کنند و پس از پایان اقامت خود حتما نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و از شکستن شاخ و برگ درختان نیز خودداری کنند.
گره زدن سبزه، انداختن سبزه های سفره هفت سین در آب روان، انداختن 13 عدد سنگ ریزه کوچک در پشت سر برای بیرون کردن نحسی، پهن کردن سفره های غذا در دامن طبیعت، پهن کردن بساط کباب و نماندن در خانه برای بیرون کردن نحسی از سنت هایی است که از دیرباز در قصرشیرین وجود داشته است.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.