به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی رسانه ها روز گذشته (جمعه) خبری از یک منبع مبنی بر اینکه مسئولان ارز را بی حساب به عده ای دادند، میلیون ها سکه طلا را در جیب افراد ریختند به طوری که سه میلیون سکه در مرز کردستان ایران از یک قاچاقچی کشف شده است، منتشر کردند.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان در این ارتباط گفت: تاکنون مشاهده نشده که طلایی از مرز کردستان به خارج از کشور خارج شود بلکه تمام کشفیات مربوط به طلاهای قاچاقی است که برخی بدنبال وارد کردن آن به کشور هستند.
رضا میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلیس در سه ماهه نخست سال جاری نیز در کشفیات خود موردی از کشف مصنوعات و سکه های طلایی که قصد خروج از کشور را داشته باشد، ندارد.
وی افزود: در این مدت اما پلیس موفق به کشف 2 کیلو و 970 گرم مصنوعات طلا به ارزش چهار میلیارد و 300 میلیون ریال از قاچاقچیان در حال وارد شدن به داخل کشور، شده است.
میرزایی تاکید کرد: این میزان طلا در دو عملیات کشف شده که نیروی انتظامی یک کیلو و 450 گرم از این میزان را از یک خودروی عبوری و پلیس مرزبانی نیز یک کیلو و 520 گرم دیگر را نیز از مرز باشماق کشف کرده اند.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از 284 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.