رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت کردستان گفت: این استان در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 96 موفقیت آمیز عمل کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کردستان با  بیان این مطلب گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 1396 از تاریخ یکم اسفند ماه سال 95 لغایت 13 فروردین سال جاری آغاز شد و با تلاش بازرسان این سازمان با موفقیت اجرا شد.

محمد دره وزمی افزود: در این طرح ویژه از تمامی امکانات بازرسی، اعم از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و استفاده از توان بازرسی اصناف سراسر استان و سایر دستگاه های نظارتی از جمله مرکز بهداشت، تعزیزات حکومتی، اداره کل استاندارد، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی که بالغ 140 مورد گشت مشترک برگزار گردید استفاده شد، تا بازاری با نشاط و پر رونقی را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: در جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در ایام پایان سال و آغاز سال جدید این مجموعه علاوه بر وظایف روزمره خود، نظارت دقیقتری را بر بازار و سایر امکان خدمت رسان به شهروندان به انجام رساند تا بازار کردستان همچنان آرام و بدون تغییر فعالیت داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز 96  تا پایان این طرح بالغ بر 18 هزارو 490 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار صورت گرفته است.

محمد دره وزمی با بیان کشف 541 مورد تخلف در این بازرسی هاخاطر نشان ساخت، در این رابطه 488 فقره پرونده برای واحد های مختلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

وی افزود: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و بخش های خدمات رسان مسافرین نوروزی همانند حمل و نقل بین جاده ایی مسافران میباشد که در این پرونده ها در مجموع 6 میلیارد و 504 میلیون و 601 هزار و 105 ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است .

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کردستان گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 507 مورد گزارش مردمی دریافت ودر رسیدگی به آنها 209 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دره وزمی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و.... واحدهای مختلف صنفی مراتب را بصورت شبانه روزی با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد تخلف را گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.