به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عممی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، سیدجمیل احمدی در دیدار با کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر صورت گرفت، با تبریک فرارسیدن طلیعه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقتدار، امنیت و آرامش کنونی کشور را مرهون خود پاک شهیدانی دانست که با جان فشانی توانستند نهال انقلاب اسلامی را به درختی تناور که امروز موجب اطمینان خاطر مظلومین جهان شده است، مبدل کنند.

وی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: این سازمان به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۱۳۶۲ تشکیل و امروز به عنوان یکی از سازمان های پیشتاز در ارائه آموزش های مهارتی در خاورمیانه از جایگاه والایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: بهره گیری از نیروهای مومن، انقلابی و جهادی و استفاده از امکانات و تجهیزات بروز و مطابق با تکنولوژی روز دنیا از علل مهم در سرآمدی این سازمان در میان دیگر کشورهای دنیا است.

احمدی یادآور شد: خوشبختانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به طبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان توانسته است با تربیت نیروهای جوان متخصص و کارآمد در مسابقات جهانی دنیا در ردهایی بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیا بایستد که این امر خود بیانگر پیشرفت کشور جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ایجاد پویایی و جلوگیری از روزمره گی را یکی از عوامل پیشرفت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان دانست و بیان کرد: اهمیت به امر پژوهش می تواند این اداره کل را همگام با توسعه و پیشرفته تکنولوژی های روز دنیا نگه داشته و انتقال این تکنولوژی را به افراد جویای کار میسر کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان همسو کردن آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار را راهکاری مناسب و مفید در راستای غلبه بر معضل بیکاری جوانان کردستانی دانست و گفت: تلفیق آموزش های آکادمیک و دانشگاهی با آموزش های مهارتی می تواند زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار را در استان کردستان فراهم کند.

احمدی خلاقیت و نوآوری را از دیگر مولفه های پیشرفته کاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برشمرد و اظهار داشت: ارائه آموزش های مهارتی متنوع و با کیفیت و منطبق با نیاز بازار کار هر منطقه توانسته است علاوه بر احیاء و نگهداشت مشاغل موجود زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار را در سطح استان را مهیا کند.

وی تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای را از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در سال جاری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش و کوشش کارشناسان این اداره کل سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای تدوین و از سال آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان یادآور شد: امیدواریم با توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی شاهد ترویج فرهنگ مهارت گرایی در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341575
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.