به گزارش ایرنا، به منظور استفاده بهینه از موهبت رودخانه و رفع تصرفات غیرقانونی که موجب تخریب این موهبت و آلودگی منطقه می شود، شورای قضایی استان و شورای حفظ حقوق بیت المال اجرای، طرح آزاد سازی حریم رودخانه را از سال گذشته تصویب و با همکاری دستگاه های متولی اجرایی کرده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دسترسی به رودخانه زاینده رود، یک حق همگانی و مردمی است، گفت: در 2 سال گذشته 650 نفر که طبق قانون به حریم رودخانه تعرض و محیط را اختصاصی کرده بودند، با همکاری آب منطقه ای و نیروی انتظامی با محوریت شورای بیت المال استان، شناسایی شدند.
سید محمد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته ، اجرا این طرح آغاز شده است و 350 ساختمان و طرح از جمله طرحهای دولتی از حریم رودخانه عقب نشینی کردند.
معاون پیشگیری وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت : در این طرح 15 متر از هر 2 دو طرف رودخانه آزاد سازی می شود.
وی پیش بینی کرد، تا خردادماه سال آینده آزادسازی رودخانه زاینده رود بر 650 ساختمان اجرایی و حریم زاینده رود تا 15 متر آزاد شود.
موسوی افزود : با اجرای این طرح، استفاده از حریم رودخانه برای عموم تسهیل می شود و بهداشت و سلامت در حوزه رودخانه افزایش می یابد.
بخشدار مرکزی شهرسامان نیز گفت : انجام طرح آزاد سازی حریم رودخانه زایندرود براساس احکام قضائی در حال اجراست.
غلامعلی یزدانیان افزود : در این طرح ویلاسازی و ساختمان های اداری و شخصی که در حاشیه رودخانه احداث شده است باید از حریم رودخانه عقب نشینی کند.
وی اظهار داشت : مجریان این طرح تفاوتی بین ساختمان های شخصی و غیر شخصی قائل نیستند، به گونه ای که ساختمان پمپاژ اداره آب و فاضلاب روستایی نیز که در حریم رودخانه بود، از بستر رودخانه عقب نشینی کرد.
به گزارش ایرنا، حوزه آبی رودخانه زاینده‌رود ۴۱٬هزار کیلومتر مربع است که بخشی از آن در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و سرچشمه این رودخانه کوه های استان است.
2097/7360
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.