خلیل حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود یکهزارو 900هکتار از سه هزارو 600هکتارکل وسعت مزارع پرورش میگوی استان هرمزگان دراین شهرستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه 62 درصد میگوی پرورشی هرمزگان درمیناب بدست می آید ابراز داشت: در 4سال گذشته با مکانیزه شدن 80 درصد مزارع پرورشی این شهرستان و استفاده از میگوی ' وانامی' دستاوردهای خوبی داشته ایم.
رئیس اداره شیلات میناب از جمله این دستاوردها به افزایش تولید در واحد سطح، راه اندازی واحدهای تولید غذای استاندارد و افزایش تعداد واحدهای تولید و تکثیربچه میگو نام برد.
حیدری از مهم ترین مزایای بکارگیری فن آوری های نوین در استخرهای پرورش میگو بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه‌های آماده سازی در دوره‌های بعدی پرورش میگو ‌و ‌امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخرنام برد.
این مقام مسئول در شیلات هرمزگان، پایداری تولید، سودآوری برای تولید کننده از طریق کاهش هزینه تولید، مقاوم کردن میگو درمقابل بیماری‌ها وجلوگیری از ورود استرس‌های محیطی به میگو و بهبود ضریب تبدیل غذایی را از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات و فن آوری ها برشمرد.
در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان سابقه صنت میگوی پرورشی در منطقه کلاهی میناب سال 70هجری خورشیدی آغاز شده و از این منطقه بعنوان نقطه آغازین این فعالیت های نام برده شده است.
دراین اطلاعات میزان تولید میگوی پرورشی هرمزگان را سالانه 15هزارتن عنوان وگفته شده هم اکنون نزدیک به 2 هزارو200نفر بطور مستقیم در سطح 3 هزارو600هکتار از مزارع پرورش میگوی این استان فعالیت دارند.
هرمزگان تنها استانی است که سالانه 2 بار از 'اسفند تا تیر' و از 'تیرماه تا اواخرآذرماه' کار پرورش و برداشت میگو و همچنین تولید لارو درآن انجام می شود طوریکه رتبه اول تولید محصولات یادشده در کشور نیز به آن اختصاص دارد.
میگوی مورد استفاده درسایت های هرمزگان از نوع 'وانامی' است که از مهم ترین ویژگی های آن می توان از ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد نام برد.6149/ 6048
خبرنگار رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.