به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بندرهای چارک و آفتاب اصلی ترین پایانه‌های دریایی برای ترابری مسافران دریایی در غرب هرمزگان به جزیره کیش است که امیدواریم با برنامه‌ های فرهنگی که تدوین شده، بتوانیم گردشگران دریایی را برای بازدید و اقامت چند روزه به این بندرها دعوت کنیم.
وی بیان داشت: شناورهای جست و جو و نجات دریایی در محدوده های مجاز گردشگری دریایی به همراه واحدهای ایمنی و امداد و نجات در خشکی، طی تعطیلات گذشته از این سفرها پشتیبانی کردند.
عسکری نسب گفت: کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بندرهای غرب هرمزگان را مهم ترین هدف در جذب مسافر و گردشگر برشمرد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه یادآورشد: این مجموعه دریایی ضمن ایجاد تمهیدات مناسب ایمنی و کنترل و نظارت بر نحوه رعایت استانداردها و الزام ایمنی در گردشگاه های دریایی از ابتدای سال 97 تاکنون، موفق شده میزان سانحه های دریایی منجر به فوت را به صفر برساند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از کل سفرهای دریایی کشور در بندرهای مسافری و پایانه های دریایی استان هرمزگان انجام می ‌شود و تاکنون استقبال خوبی از سفرهای دریایی شده است.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.
مرکز بنادر غرب هرمزگان با مدیریت بر هفت بندر تجاری، مسافری و نظارت بر 575 کیلومتر نوار ساحلی، از جمله بنادر با سابقه و پیشرو در زمینه تجارت کالا و جابجایی مسافر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و دومین مرکز مهم تجارت دریایی استان هرمزگان بعد از بندرعباس محسوب می شود که در 160 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.