به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست اعضای ستاد اقامه نماز استان مرکزی در محل استانداری مرکزی، افزود: اثر بخشی ترویج اقامه نماز در خانواده ها و کارکنان دستگاه های اجرایی و جامعه در ابعاد مختلف ملموس است و موجب گسترش معنویات در جامعه می شود.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را بمباران فرهنگی می کنند که لازمه خنثی سازی این توطئه ها، ترویج فرهنگ نماز است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی و کارخانجات استان موظف اند ضمن اقامه نماز جماعت در دستگاه های خود نسبت به گسترش این فرهنگ مقدس در جامعه نیز مشارکت داشته باشند.
وی بیان کرد: نهاد مقدس خانواده به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی، نقش بسزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه های متعالی دین مبین اسلام به ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دارد که این فرهنگ باید در لایه های مختلف جامعه نهادینه شود.
آقازاده یادآوری کرد: آخرین اجلاس سراسری اقامه نماز سال 1386 در استان مرکزی برگزار شد که با وجود گذشت بیش از 11 سال از این رویداد مقدس، این استان آمادگی خود را برای برگزاری این اجلاس ملی در سال 1398 اعلام می کند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه اجلاس استانی اقامه نماز نیز آبان ماه امسال برگزار می شود تاکید کرد: همه نهادهای دولتی و خصوصی نسبت به برگزاری این اجلاس، استان را حمایت کنند.
مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بیست و هفتمین اجلاس استانی نماز این استان آبان ماه امسال برگزار می شود.
حجت الاسلام علی رودبارانی افزود: شیوه های تشویق کودکان به نماز، راه های دعوت نماز در خانواده ها، راهکارهای دعوت به نماز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شیوه های دعوت نماز در ادارات و کارخانجات و روش های ویژه روحانیان برای دعوت اقشار مختلف به نماز مهمترین رویکرد این اجلاس است.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.