به گزارش ایرنا،‌سید علی آقازاده روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان ساوه و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان،‌ افزود: تاسیس واحد خودروسازی رنو در ساوه یک سرمایه گذاری کاملا خارجی و نیاز استان و کشور است و در صورت تحقق آن بسترهای شغلی اصلی و فرعی زیادی ایجاد می شود و با گردش مالی بالایی که این صنعت ایجاد می کند، می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی استان مرکزی و شهرستان ساوه را رفع کرد.
آقازاده افزود: حساسیت و اهمیت به نتیجه رسیدن قرارداد خودروسازی رنو در ساوه توسط تیم مدیریت ارشد استان در دولت مطرح شده است و با نامه ای که به امضای 100 نماینده مجلس شورای اسلامی در این رابطه تهیه شد، چند روز پیش با معاون اول ریاست جمهوری گفت و گویی صورت گرفته و دولتمردان نیز به اهمیت ایجاد این صنعت که حجم سرمایه گذاری بالایی دارد ، واقف هستند.
وی با تاکید بر اهمیت ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه در حوزه صنعتی کشور و استان مرکزی ‌اظهار کرد: ساوه و زرندیه بخش های جدایی ناپذیر استان هستند و همه مدیران و دستگاه های مرتبط می کوشند تا چرخ صنعت در شهرستان ساوه با افزون بر 600 واحد صنعتی همپای سایر مناطق استان با قوت بچرخد.
استاندار مرکزی بیان کرد: کمبود آب در زمینه آشامیدنی حوزه صنعتی در شهرستان های ساوه و زرندیه مشکلی اساسی است که این مسئله به معاون اول رئیس جمهوری منتقل شده است.
آقازاده خطاب به باغداران ساوجی گفت: بهره برداران حوزه باغی ساوه باید همچنان کشت انار را به عنوان یک تولید ملی با ارزش افزوده بالا در دستور کار قرار دهند و از تغییر کشت بپرهیزند.
وی از فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان ساوه درخواست کرد: برای جبران خسارت سرمازدگی باغات انار،‌ مشوق های لازم را برای کشاورزان این شهرستان در نظر بگیرند زیرا بخش قابل توجهی از اقتصاد این شهرستان بر محور تولید انار است.
استاندار مرکزی در جریان سفر امروز خود به ساوه و زرندیه در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان)، با حضور بر مزار مطهر شهیدان این منطقه یاد و خاطره شهیدانی که برای آرمان های انقلاب ایستادگی کردند و در راه مبارزه با استکبار حهانی به شهادت رسیدند، را گرامی داشت.
وی گفت: با وجود چهار دهه توطئه علیه انقلاب اسلامی،‌ آمریکا و همه جهان شاهد ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر توطئه ها هستند و می بینند که ریشه های انقلاب در جهان مستحکم تر شده است.
آقازاده همچنین به ایام الله اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین بزرگترین اجتماع مردمی جهان و از معجزات انقلاب اسلامی و شیعیان است و در شرایطی که هجمه تکفیری ها و قدرت های جهانی وجود دارد در سال گذشته حدود 25 میلیون زائر در کربلا گردهم آمدند و امید است امسال هم این مناسبت با شور و کیفیت بالا برگزار شود.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز در این تاکید کرد: با مافیای داخلی که در برابر انعقاد قرارداد رنو در ساوه کارشکنی می کنند، تا آخر ایستادگی و مقابله می شود.
محمدرضا منصوری افزود: حدود یک سال و نیم است که درگیر قرارداد شرکت خودروسازی خودروسازی رنو فرانسه در شهرستان ساوه هستیم و کارشکنی هایی از سوی خودروسازان داخلی در این خصوص مشاهده می شود.
وی گفت: رقبای داخلی به این دلیل که توان رقابت و ارتقای کیفیت تولیدات را ندارند از حضور رقیب جدید (خودروسازی رنو در ساوه) هراس دارند و اگر توانایی داشتند با وجود افزایش 500 درصدی نرخ ارز در این سال ها قادر به صادرات خودرو بودند.
منصوری با بیان اینکه خودرسازی رنو در ساوه می تواند 6 هزار شغل بصورت مستقیم و 100 هزار شغل دیگر در حوزه پایین دست و بخش قطعه سازی ایجاد کند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر تقویت زیرساخت های تولید و اشتغال و نیز صادرات در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی همواره در سال های اخیر تاکید داشته اند و ما نیز باید به این سمت برویم زیرا تا چند سال آینده بودجه کشور به طرز چشمگیری کاهش می یابد به طوری که تا سه سال آینده نصف بودجه کشور باید صرف پرداخت حقوق بازنشستگان شود.
وی اظهار کرد: مردم نباید تاوان سوء مدیریت خودروسازان را بدهند زیرا اکنون به جای خودرو و باید از مراحل تولید کنونی به کیفیت محوری عبور کنیم.
بر اساس قرارداد میان شرکت خودروسازی رنو فرانسه با طرف ایرانی،‌ در صورت تحقق کامل احداث این کارخانه هر ‌سال 200 هزار دستگاه خودرو در ساوه تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.
شهرستان ساوه با 283 هزار نفر جمعیت دارای 600 واحد صنعتی و 44 هزار شاغل در این بخش است؛‌این شهرستان همچنین قطب تولید و صادرات انار و مشتقات آن در کشور به شمار می آید.
6013/6539/خبرنگار: یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.