به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: فرمانداران برای کاهش مشکلات اداره کل آموزش و پرورش و افزایش ارایه خدمت به دانش آموزان از محل اعتبارات شهرستانی منابع مالی را به این دستگاه اختصاص دهند.
وی ادامه داد: روسای مدیریت شهرستانی استان مرکزی نیز باید تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار مرکزی یاد آور شد: 20 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مقاوم سازی 2 هزار و 107 فضای آموزشی آموزش و پرورش استان در سال جاری اختصاص یافته که به صورت میانگین حدود 10 میلیون ریال به هر فضا اختصاص می یابد که با توجه به نیازهای این واحدها ناچیز است.
آقازاده گفت: نیاز است ضمن اختصاص اعتبار به آموزش و پرورش استان مرکزی در سال آینده از ظرفیت های مردمی و خیران نیز برای رفع مشکلات و بازسازی فضاهای آموزشی استان استفاده شود.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی سال نو کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند با بهره گیری از تمام امکانات و بسیج منابع استانی در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.
استاندار مرکزی با یادآوری سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی افزود: بهره برداری از طرح کوی کوثر اراک از جمله برنامه های وزیر به استان است و امید می رود که در این سفر مجوز اختصاص زمین با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش اختصاص یافته و فضای آموزشی در این منطقه با کمک اداره کل نوسازی مدارس و استانداری سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد فضای آموزشی در منطقه کوی کوثر اراک از جمله خواسته های به حق مردم این منطقه است و با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی 98-99 تصمیم گیری و برنامه ریزی برای ایجاد فضای در این منطقه از موضوعات ضروری است.
«شهریار فولادوند» افزود: اداره کل بنیاد مسکن استان مرکزی قرار بود که 2 قطعه زمین برای ایجاد فضای آموزشی در کوی مسکن اراک را ساخته و به صورت نیمه کاره به اداره کل نوسازی مدارس استان تحویل کند که تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تکرار پایه برای دانش آموزان علاوه بر هزینه های سربار برای آموزش و پرورش برخی مشکلاتی روحی را برای این افراد به همراه دارد و نیاز است با انجام کار ویژه زمینه انتقال این قشر از دانش آموزان با جبران عقب افتادگی های درسی آنان فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 127 هزار و 24 دانش آموز پایه اول در سال تحصیلی جاری به مدارس آموزش و پرورش این استان وارد شدند که این شاخص در سال تحصیلی گذشته 125 هزار و 50 دانش آموز بود.
«علی محمد غلامی» افزود: یکهزار و 603 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در مقطع ابتدایی تکرار پایه شدند و یا در درس ریاضی و فارسی نیازمند تلاش بیشتر بودند.
وی ادامه داد: 508 نفر این افراد به دلایلی از جمله عقب ماندگی ذهنی، اختلالات یادگیری و عاطفی، محرومیت های اقتصادی، آموزش ناکافی در کلاس اول ابتدایی تکرار پایه شدند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: تکرار پایه دانش آموزان کلاس اول علاوه بر مسایل و معضلات اجتماعی 100 میلیارد ریال هزنیه سربار برای آموزش و پرورش استان دارد.
غلامی گفت: برای جلوگیری از بروز این مشکلات نیاز است با جبران کمبودهای پایه اول زمینه حضور دانش آموزان در پایه دوم فراهم شود.
وی ادامه داد: مقرر شده است برای جلوگیری از این معضل آمار این دانش آموزان تا بهمن ماه جمع آوری و با مداخله به هنگام مشکلات آنان برطرف و زمینه حضور در پایه دوم فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای جلوگیری از تکرار پایه دانش آموزان پایه اول پیش بینی شده است تا خرداد ماه سال آینده مشکلات آنان برطرف شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 107 فضای آموزشی این استان وجود دارد که 20 میلیارد ریال امسال برای تعمیرات این فضاها اختصاص یافته که می طلبد که اعتبارات ویژه برای این حوزه در نظر گرفته شود.
«حسین محمدی» افزود: اداره کل بنیاد مسکن استان مرکزی تعهد کرده است 2 فضای آموزشی در کوی کوثر اراک ایجاد و به صورت نیمه کاره به این اداره کل تحویل کند که تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 107 فضای آموزشی و هشت هزار و 278 کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.