سمیه قاسمی طوسی روز سه شنبه در همایش چالش های اشتغال زنان فارغ التحصیل دانشگاهها در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: با تدوین این سند سهم مطالبه گری زنان از دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و بنگاه های خصوصی مشخص می شود.
وی اظهارداشت: همچنین با تدوین این سند شور و نشاط برای زنان استان به ارمغان آورده می شود و ایجاد فرصت های کسب و کار با رویکرد کارآفرینی برای زنان ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز بدون تردید اشتغال یکی از دغدغه های مهم دولت محسوب می شود که در این راستا اشتغال زنان تحصیل کرده جوان مد نظر است.
طوسی اظهارداشت: علاوه بر اشتغال زنان تحصیل کرده متاسفانه سن ازدواج این قشر نیز افزایش یافته است که به این مسئله نیز باید به عنوان یک آسیب نگریسته شود.
وی گفت: یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی که دولت تدبیر و امید مصمم به انجام آن است لایحه منع خشونت علیه زنان و کودکان می باشد که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
قاسمی طوسی بیان داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس به خصوص فراکسیون زنان و مجلس با نگاه مثبت نسبتی که به این لایحه دارند ان را تصویب کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران افزود: مدیران ارشد استان بسیار مصمم هستند که سهم 30 درصدی مشارکت و تصدی گری زنان را که دولت هدفگذاری کرده است در استان مازندران محقق کنند و با نگاه مثبتی که استاندار و معاونت سیاسی استانداری مازندران دارد، این امر محقق شود.
دانشگاه مازندران واقع در بابلسر با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی این همایش را برگزار کرد .
در این همایش که بیش از یکصد بانوی فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران حضور دارند ،اساتید و صاحبنظران نظرات خود را در خصوص اشتغال زنان فارغ التحصیل مراکز علمی مطرح می کنند .
براساس اعلام منابع رسمی ، تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است .
نیمی از جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزار نفری مازندران را زنان تشکیل می دهند .
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.