به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی در دیدار ' کیم سئونگ هو ' با وی در ساری گفت : کره جنوبی می تواند در ساخت شناورهای تفریحی و باربری در حوزه دریای خزر در مازندران سرمایه گذاری کند.
وی اضافه کرد : هم اکنون زیرساخت مناسب برای سرمایه گذاری کره جنوبی در حوزه صنایع کشتی سازی و سایر صنایع کوچک و بزرگ دیگر در مناطق ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق و نوشهر در غرب مازندران فراهم است.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : مدیران استانی نیز برای تامین زیرساخت های مورد نیاز آماده همکاری با سرمایه گذاران کره جنوبی هستند و این کار می تواند در قالب سرمایه گذاری مشترک نیز پیگیری شود.
** اعزام هیات های تجاری
استاندار مازندران راهکار گسترش روابط خارجی بین استانی میان استان های کره جنوبی و مازندران را اعزام هیات های تجاری اعلام کرد و گفت که باید زمینه ای ایجاد شود تا هیات های تجاری دو طرف از طریق اتاق های بازرگانی با یکدیگر مرتبط شوند و با اعزام هیات های تجاری زمینه همکاری های 2 جانبه را شناسایی کنند.
اسلامی افزود : اتاق بازرگانی مازندران این آمادگی را دارد تا با اعزام هیات های تجاری به استان های کره جنوبی در گسترش روابط بین استانی پیشگام شود.
وی تاکید کرد : مازندران دارای ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط 2 جانبه است و با روابط تاریخی خوبی که بین ایران و کره جنوبی وجود دارد، ارزش مبادلات تجاری در شان 2 کشور نیست.
اسلامی بستر سازی صادرات محصولات باغی ، زراعی ، گل و گیاه و گردشگری از مازندران به کره جنوبی را گام برای تامین نیازمندی های کره جنوبی از سوی این خطه شمال کشور اعلام کرد و گفت که هم اکنون کره جنوبی بخشی از نیازمندی های خود را به این محصولات از کشورهای دیگر تامین می کند و این در حالیست که مازندران آمادگی تامین این نیاز را دارد.
استاندار مازندران همچنین برنامه ریزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی را از دیگر ظرفیت ها برای گسترش روابط دانست و بار دیگر تمایل مازندران را برای حمایت از سرمایه گذاران کره جنوبی در این خطه شمال کشور اعلام کرد.
سفیر کره جنوبی برای انجام سفر 3 روزه عصر روز گذشته وارد استان مازندران شد و دیدار با استاندار ، تجار اتاق بازرگانی، بازدید از تعدادی از پروژه های کشاورزی ازبرنامه های این سفر اعلام شده است.
طبق آمار ارزش مبادلات تجاری بین ایران و کره جنوبی هم اکنون در سال 10 میلیون دلار است و طبق توافق بین روسای جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی که در پی سفر اردیبهشت ماه سال 95 رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران انجام شد، 2 کشور توافق کردند تا این سطح مبادلات را به 18 میلیارد دلار برسانند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.