علی آشتاب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امسال 742 مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شد، اظهار کرد: برای سال جاری میزان 160 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی از طریق بانک های صادرات و ملی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل گسترش کسب و کارهای حانگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است، افزود:سقف تسهیلات برای افراد مستقل 50 میلیون ریال با نرخ چهار درصد و برای کارفرما یا پشتیبان 750 میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد است که در این روش کارفرما به ازای فراهم کردن فرصت اشتغال برای هر نفر، 50 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کند.
آشتاب همچنین گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در استان لرستان می توانند در 312 رشته که رشته های مورد نیاز و اولویت دار ثبت نام کنند.
وی افزود: متقاضیان پس از مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری باید به دستگاه های مربوطه متناسب یا رشته انتخابی خود اعم از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره بهزیستی، کمیته امداد،بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان مراجعه و پرونده خود را تکمیل کنند.
احیای مشاغل خانگی در راستای افزایش فرصت های شغلی یکی از سیاست هایی است که توسط دولت دنبال می شود و یکی از راههای تقویت کسب و کارهای خانگی پرداخت تسهیلات است.
مشاغل خانگی به 2 صورت مستقل و پشتیبان یا کارفرما انجام می شود به اینصورت که در حالت مستقل کسانی بصورت فردی برای با راه اندازی کسب و کار از تسهیلاتی بهره مند می شوند و در حالت کارفرمایی یا پشتیبان فرد به ازای ایجاد هر یک فرصت شغلی که ایجاد می کند سقف تسهیلاتی برای او در نظر گرفته می شود.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.