بخشدار اشترینان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای طرح هادی در روستاهای این بخش امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ها این میزان اعتبار تخصیص داده شد.

مقداد صارمی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح هادی از جمله زیبا سازی، کانال کشی، جدول گذاری در چهار روستای این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای اجرای مطالعه و بازنگری طرح هادی در چهار روستای دیگر این شهرستان حدود یک میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.

صارمی افزود: طرح مطالعه و بازنگری در روستاهای مگسان، دره گرم، کرکیخان و لیقناب اجرا خواهد شد.

بخشدار اشترینان بیان کرد: طرح هادی روستایی تاکنون در اغلب روستاهای این بخش اجرا و همچنان براساس ضرورت و اولویت ادامه دارد.

وی با اشاره به کمبود آب در روستاهای بخش اشترینان اضافه کرد: هم اکنون پنج روستای این بخش از مجموع ۴۰ روستا با کمبود آب شرب مواجه هستند که عمده علت آن  زیرساخت‌های نامناسب است.

وی ادامه داد: با حفر یک حلقه چاه در روستای بندیزه و انتقال آب به روستای کرکیخان تا حدودی مشکل در این روستاها برطرف می شود که در این راستا اقدامات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

بخشدار اشترینان گفت: حدود سه میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت خط انتقال آب به روستای کرکیخان به طول سه کیلومتر نیاز است، که در صورت تخصیص اجرا می شود.

صارمی افزود: در حال حاضر روستاهای کفشگران، خشتیانک، کرکیخان، برکت‌آباد و بندیزه از یک مجتمع آب و خط انتقال استفاده می‌کنند که در برخی از این روستاها افت فشار آب وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال بیشترین مشکل آب در روستای کرکیخان است که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل با ایجاد زیرساخت مناسب در حال انجام بوده و تلاش خواهد شد که اعتبار لازم برای این زیرساخت هزینه شود.

صارمی اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ صرف جویی در مصرف آب طرح نقاشی خیابان های اشترینان توسط دانش آموزان به زودی اجرا خواهد شد.

بخش اشترینان بروجرد با ۴۰هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری شهرستان بروجرد واقع شده است.

۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.