به گزارش ایرنا ، عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان اظهار داشت: ارزش تولیدات محصولات کشاورزی لرستان 64هزار میلیارد ریال است که 2.3 میلیون تن آن در حوزه زراعی، 340هزار تن محصولات دامی، 250هزار تن محصولات باغبانی است.
وی افزود: لرستان 2.7دهم درصد کل محصولات تولیدی حوزه کشاورزی کشور را تامین می کند.
وی اضافه کرد: اکنون 45 هزار هکتار باغ در لرستان وجود دارد که در گذشته هیچگونه شاکله باغی در این استان وجود نداشت اما اکنون باغ ها استانداردهای لازم از لحاظ فنی و تولید دارا هستند.
بازدار با اشاره به اینکه لرستان در تولید محصولات باغبانی یکی از استان ها با استعداد در کشور است گفت: سالانه یکهزار و 500 هکتار به سطح اراضی باغی استان اضافه می شود.
وی بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی در حوزه گیاهان دارویی هیچگونه اطلاعاتی در لرستان وجود نداشت اما اکنون بیش از 800هکتار گیاهان دارویی در این استان کشت می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: 4.7 میلیون راس دام در لرستان وجود دارد و 230 هزار تن شیر و 28هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود.
بازدار افزود: همچنین در لرستان 64 هزار تن گوشت مرغ ، یکهزار 700تن عسل، هشت هزار تن تخم مرغ در سال تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه 27هزار تن آبزیان در استان تولید می شود اضافه کرد: در تولید ماهیان سرد آبی جزء استان های اول کشور هستیم و ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد.
وی به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: اکنون در پنج سد لرستان قفس های ایجاد شده و 2هزار تن در سال پرورش ماهی در قفس انجام می شود و طبق پیش بینی ها در درازمدت تا 10هزار تن افزایش می یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: سرمایه گذاری خارجی برای تولید تخم چشم زده در استان با همکاری و مشارکت فرانسوی ها در لرستان شکل گرفته است.
بازدار با اشاره به اینکه کشت گلخانه ای یکی از اقدامات خوب نظام جمهوری اسلامی است که اکنون 43هکتار گلخانه در لرستان موجود است ادامه داد: 50هکتار گلخانه در مجتمع کشت و صنعت لرستان در برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است، روند توسعه کشت گیاهان گلخانه یکی از الزامات دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه در گذشته اطلاعات بهره برداران و کشاورزان بسیار ضعیف بوده است گفت: فعالیت های در این حوزه بسیار مثبت بوده بطوریکه 150هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد که بیش از 36درصد مردم به صورت مستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط هستند.
6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.