به گزارش ایرنا علی جهانی روز دوشنبه درنشست بودجه پیشنهادی تامین اجتماعی استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و لرستان درسالن اجتماعات تامین اجتماعی خرم آباد اظهارداشت: در پنج سال گذشته مطالبات تامین اجتماعی لرستان از 400میلیارد ریال به هشت هزارمیلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه شاخص های بیمه از اثرگذارترین شاخص های موجود درکشوراست، بیان کرد: رابطه معناداری بین دستمزد و سابقه وجود دارد همچنین چالش منابع و مصارف در نظام بیمه است که باید نظام مالی، درمانی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی را در تمام اهداف این سازمان بوجود آورد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: سال گذشته دراستان به طور متوسط 9هزار و 700میلیارد ریال هزینه شد که فقط هشت هزار و 700میلیارد ریال از طریق حق بیمه های وصولی تامین شد.
جهانی همچنین با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 10درصد حق بیمه های وصولی کاهش یافته است، ادامه داد: در این مدت 60 درصد بازرسی ها افزایش داشته و در اجراییات با توجه به ظرفیت استان 20 درصد رشد داشته ایم.
وی گفت: ضریب همبستگی در رابطه بین بیمه شده و مستمری بگیران در لرستان 4.5 درصد است که تعداد مستمری بگیران در سال های اخیر پنج برابر شد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: از 15هزار مستمری بگیر در استان 6هزار نفر ناشی از آرای اداره کار بوده و 2هزار نفر نیز از رای 148که منجر به از کارافتادگی می شود هستند.
جهانی با اشاره به 28هزاراز کارافتاده دراستان اظهارداشت: از هر 100نفر از کارافتاده 89 تن از مشاغل کارگری و ساختمانی است.
مدیردرمان تامین اجتماعی لرستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه متوسط تجویز دارو در لرستان 2.8 قلم است، بیان کرد: این میزان در کشور 3.3 قلم است.
امین بهاروند اضافه کرد: بودجه سال آینده را باید واقعی دید زیرا بودجه امسال قبل از نوسانات قیمت ارز بوده که این رعایت نوسانات ارزی در بودجه سال 98 ضروری است.
وی ادامه داد: به دلیل کمبود بودجه کافی موارد غیر ضروری حذف ولی با توجه به بودجه اختصاص یافته در سال جاری برای درمان در 2ماه پایانی امسال با چالش کمبود اعتبارمواجه هستیم.
7273/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.