مهدی ولی زاده روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیروع ویروس کرونا در اکثر استان‌های کشور و مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۲ نفر در استان قزوین، ضروری است مردم موارد بهداشت فردی و عمومی را بیش از پیش در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری رعایت کنند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: اقدامات پیشگیرانه مختلفی از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سینماها و برخی اماکن عمومی، لغو جلسات و همایش‌ها، کاهش ساعت اداری کارکنان، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، ضدعفونی مدارس و وسایل نقلیه عمومی و... در استان قزوین برنامه ریزی و اجرایی شده است و باید این اقدامات استمرار داشته باشد.
وی افزود: توصیه می‌شود شهروندان در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود تمامی موارد بهداشتی را با دقت رعایت کرده و به دیگران نیز آموزش دهند و از عبور و مرور غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد جدا پرهیز کنند.
ولی زاده با بیان اینکه مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد شهروندان است، تاکید کرد: این ادارات به دلیل مراجعه زیاد، شدیدا در معرض پخش این ویروس قرار دارد به همین دلیل لازم است شهروندان امور پرونده و اطلاع از وضعیت آن را از طریق سامانه ثنا پیگیری کنند.
این مقام قضایی استان اذعان داشت: مجتمع‌های قضایی استان تمامی موارد بهداشتی را رعایت کرده و ضدعفونی روزانه انجام می‌شود، اما به شهروندان توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از مراجعه غیر ضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.
معاون دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: لازمه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
وی گفت:باید راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و رسانه‌ها به شهروندان آموزش داده و اطلاع رسانی شود تا از شیوع این ویروس پیشگیری و جلوگیری به عمل آید.
تاکنون ۲ مورد قطعی بیماری کرونا در استان قزوین گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.