گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

آیت الله سجادی: مرحوم آیت‌الله ‌محفوظی اشبه الناس به آیت‌الله بهجت بود

مرحوم آیت‌الله محفوظی از السابقون، الاولون و من المهاجرین و الانصارِ نهضت امام خمینی(ره) بود. ایشان از محضر اساتید بزرگی مثل آیت‌الله بروجردی، امام خمینی، محقق داماد، علامه طباطبایی و ... استفاده کردند.

پایگاه خبری جماران: یکی از شاگردان امام خمینی گفت: مرحوم آیت‌الله ‌محفوظی (سلام الله علیه) اشبه الناس خَلقاً، خُلقا و علماً به آیت‌الله بهجت بود. ایشان در سیره‌ی عملی، زهد و در همه چیز، شبیه‌ترین معاصرین به آیت‌الله العظمی بهجت بود.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با آیت‌الله سید محمد سجادی عطاآبادی در پی می آید:

 

درباره ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله العظمی محفوظی بگویید.

مرحوم آیت‌الله ‌محفوظی (سلام الله علیه) اشبه الناس خَلقاً، خُلقا و علماً به آیت‌الله بهجت بود. ایشان در سیره‌ی عملی، زهد و در همه چیز، شبیه‌ترین معاصرین به آیت‌الله العظمی بهجت بود. خدا درجات ایشان را عالی کند؛ آن گونه که معروف است در تشییع این‌گونه انسان‌ها امام زمان(عج) حضور پیدا می‌کنند و انسان در تشییع ایشان احساس معنویت می‌کند. خدا رحمت‌شان کند و امثال ایشان را زیاد کند.

 

از همراهی آن مرحوم با حضرت امام و نهضت ایشان بگویید.

مرحوم آیت‌الله محفوظی از السابقون، الاولون و من المهاجرین و الانصارِ نهضت امام خمینی(ره) بود. ایشان از محضر اساتید بزرگی مثل آیت‌الله بروجردی، امام خمینی، محقق داماد، علامه طباطبایی و ... استفاده کردند.

مرحوم آیت‌الله محفوظی سیره اخلاقی خیلی خوبی داشتند و بسیار متواضع، بشّاش و خوش اخلاق بودند. ایشان به معنای واقعی عالم ربانی بود؛ در روایت آمده است که «اذا مات العالم الفقیه بکت علیه بقاع الارض» بقاع زمین در فقد فقیه عالم گریه می‌کند.

 

حوزه‌های علمیه چه درس‌هایی می‌توانند از ایشان بگیرند؟

زهد، تقوا و ریاست طلب نبودن از ویژگی‌های آیت‌الله محفوظی بود. شیطان انسان‌ها را گول می‌زند ولی آیت‌الله محفوظی در دام بزرگ شیطان نیفتاد. ایشان همیشه در صحنه و خدمتگزار بود. هر جا که آن مرحوم را می‌طلبیدند، برای خدمت حاضر می‌شد. ایشان دنبال ریاست، سیاست و این مسائل نبوده است. این بسیار مهم است؛ مخصوصاً برای ما تا دنبال این مسائل نباشیم. فقدان آیت‌الله محفوظی برای حوزه و طلبه‌ها ثلمه و غصه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.