به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز شنبه در مراسم معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه استانی و ملی قزوین تاکید کرد: امسال و سه ماه پیش از پایان سال موفق به تحقق کامل تعهدات اشتغالزایی بخش کشاورزی این استان شده ایم.
وی اظهار داشت: رتبه نخست کشاورزی حفاظتی، ارتقای جایگاه تولید غلات از رتبه 30 کشور به پنج، کنترل و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها و اجرای روش های آبیاری نوین در چهار هزار و 500 هکتار از اراضی سطح قزوین از جمله موفقیت های بخش کشاورزی این استان در سال جاری بوده است.
وی در ادامه، از قزوین به عنوان موفق ترین استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی کارا نام برد و تاکید کرد: با استفاده از یک هزار و 20 میلیارد ریال تسهیلات توانستیم برای یک هزار و 400 متقاضی ایجاد اشتغال کنیم.
رییس جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به هفت کشاورز نمونه ملی این استان، تصریح کرد: قزوین با این تعداد کشاورز نمونه ملی نشان داد که کشاورزی منطقه از جایگاه ویژه و ممتاری در سطح کشور برخوردار است.
وی، به انتخاب برترین های کشاورزی استان در هر سال نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد و کمیت دیگر در این حوزه برای کشاورزان ما مطرح نیست بلکه استفاده بهینه از منابع آب و تعامل با کارشناسان کشاورزی و توسعه پایدار از جمله شاخص های مهم انتخاب کشاورزان نمونه به شمار می رود.
به گفته خمسه، اگر از ظرفیت های کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم در تامین مایحتاج غذایی دیگر نیازمند بیگانگان نخواهیم بود که انجام این کار سرلوحه سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید گندم و شکر نمونه ای از پیشبرد این سیاست و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی است.
3013/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.