به گزارش ایرنا، این راهپیمایی امسال با توجه به مقدمه‌چینی و حمایت امریکا از انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس و نیز حمله‌ها و درگیری‌های چندماه گذشته مردم فلسطین در اعتراض به این اقدام با شوری مضاعف برگزار می‌شود و همه مسلمانان در این مناسبت بین‌المللی مخالفت خود را با اقدامات سلطه‌جویانه اسرائیل در منطقه اعلام می‌دارند.
در همین راستا حضور همه مردم از اقشار و گروه‌های مختلف در این روز شایان توجه است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اعلام همبستگی با آنان و همچنین فریاد عدالتخواهی مهم‌ترین پیام راهپیمایان است.
مردم فارس با در دست داشتن پارچه نوشته ها و شعار‌های با مضمون اعلام بیزاری از دشمنان اسلام و حمایت از مقاومت به این مراسم آمدند.
راهپیمایی روز قدس در شیراز از چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) به سمت خیابان‌های لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب و با شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود خائن و مرگ بر ضد ولایت فقیه تا حرم حضرت شاهچراغ (ع) ادامه خواهد یافت و با اجتماع مردم همیشه در صحنه در شبستان امام خمینی (ره) و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به پایان می‌رسد.
همچنین در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است.
بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را باعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این مناسبت را به‌نشانه مقابله مستضعفان با مستکبران به رسمیت دانستند. این مراسم همزمان در سایر کشور‌های مسلمان نیز در حمایت از حقوق مردم فلسطین برگزار می‌شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.