جمال ناصحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح نوروزی سپری شده، 12 تن مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شده که بیشترین آنها شامل کالاهای تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.
وی ادامه داد: با همکاری کارشناسان بهداشت محیط استان زنجان و در برنامه بسیج سلامت نوروزی امسال 89 واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی ، 39 واحد نیز تعطیل و 828 مورد نیز نمونه برداری مواد غذایی سنتی و صنعتی انجام شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: بر این اساس توسط کارشناسان بهداشت محیط استان زنجان 12هزار و 552 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ، شامل اماکن عمومی، بین راهی و رستوران ها و سامانه های آب رسانی انجام گرفته است.
وی تاکید کرد: شهروندان اطمینان داشته باشند که شکایت های ثبت شده به سامانه 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت و پس از ارجاع به بازرس مربوطه پاسخ لازم داده می شود.
ناصحی اظهار کرد: این در حالی است که در برنامه بسیج نوروزی اجرا شده این استان 35 مورد شکایت به سامانه 190 و علاوه بر آن نیز 151مورد نیز بصورت متفرقه ثبت و پاسخ های لازم نیز ارائه شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: شکایت های اعلام شده بیشتر در ارتباط با رعایت نکردن نکات بهداشتی متداول از جمله رعایت بهداشت فردی و عمومی بوده است.
ناصحی افزود: حساسیت ، همکاری مردم و از طرفی نظارت های مستمر کارشناسان بهداشت محیط این استان به کشف ، جمع آوری و در نهایت معدوم سازی مواد غذایی غیربهداشتی منجر می شود.
این مسئول، میانگین تعداد پرسنل فعال در اکیپ های بازرسی و نظارتی بهداشت محیط استان زنجان را 77 نفر اعلام کرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.