به گزارش ایرنا عملیات اجرایی 40 هزار طرح عمرانی زود بازده بسیج سازندگی کشور روز شنبه با حضور سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه در تهران و به صورت ویدئو کنفرانس در سطح استان ها برگزار شد.
آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح های بسیج سازندگی در خوزستان نیز با حضور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، شهردار کلانشهر اهواز ، فرماندار اهواز و جمعی از مسئولان بسیج سازندگی استان در پادگان حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان در اهواز برگزار شد.
از این 40 هزار طرح بسیج سازندگی 2 هزار و 12 طرح در خوزستان اجرایی می شود؛ این طرح ها شامل احداث و بهسازی یک هزار و 360 خانه محروم و نیازمند، 6 کتابخانه ، 15 کارگاه اشتغال ، 15 طرح بهسازی معابر ، 14 طرح راه روستایی ، یک طرح هادی ، 15 پل روستایی ، 168 مسجد ، 46 خانه عالم ، هفت مجموعه فرهنگی ، هفت خانه بهداشت ، 2 پایگاه سلامت ، 149 پروژه آبرسانی ، احداث 124 مدرسه روستایی ، 30 طرح لایروبی و مرمت قنوات ، هشت طرح انتقال آب ، 9 طرح آب بند ، 16 طرح بانک بندی ، 6 سالن ورزشی و 14 زمین ورزشی رو باز است.
در مجموع 963 طرح در خوزستان احداث و یک هزار و 49 طرح تکمیل و بازسازی انجام می شود.
این طرح ها سبدی از طرح های زودبازده و محرومیت زدایی عام المنفعه است و منافع آن به مردم باز می گردد. 
به گفته رییس سازمان بسیج سازندگی یکی از ویژگی های این طرح این است که برای نخستین بار شاهد همگرایی و همسویی در نهادهای انقلابی، دستگاه های دولتی، خیرین و مردم است.
وی افزود: این طرح ها دغدغه مردم را برطرف می کند و با توجه به اینکه مساله اصلی آب و بیکاری است، بیشتر طرح ها در جهت آب کشاورزی و آبرسانی به روستاها بوده که از40 هزار طرح 12 هزار و 500 طرح حوزه آب و اشتغال را شامل می شود.
وی ادامه داد: این تهداد طرح با عنوان طرح 4020  یعنی در 40 سالگی انقلاب 40 هزار طرح به یاد و راه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 20 شهید خدمت، نام گذاری شده است؛ اجرای این طرح های عمرانی کمتر از یکسال زمان می برد و اعتبار آنها زیر یک‌ میلیارد ریال است؛ پراکندگی طرحها  در روستاها و حواشی شهر و جنس طرح به گونه ای است که مردم در آن مشارکت می کنند.
وی ادامه داد: این طرح در سراسر کشور اجرا می شود و استان ها هرکدام سهمی در این طرح دارند و هر استانی به طور متوسط یک هزار تا یک هزار و 200 طرح را از 4020 طرح به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بسیج سازندگی پارسال نیز نزدیک به هشت هزار و 200 طرح را در کشور انجام داد که 20درصد منابع مالی را خیرین تامین کرده اند؛ در بخش کشاورزی نزدیک به هفت هزار طرح اجرا می شود؛ با توجه به اینکه آبرسانی در 6 هزار روستا از طریق تانکر انجام می شود و شبکه آب شرب روستاها فرسوده بوده و با حمایت همه جانبه، آبرسانی به روستاها انجام می شود.
وی بیان کرد: سبد فرهنگی نیز سه هزار طرح را در بر می گیرد و باقی طرح ها نیز به عموم مردم برمی گردد.
رییس سازمان بسیج سازندگی در خصوص احداث مدارس روستایی افزود: مدارس روستایی که با مهاجرت ها خالی از سکنه شده آمارگیری می شود و با آمایش دقیق سرزمینی، که به استان ها واگذار شده است، نوسازی انجام خواهد شد. 
وی درخصوص زمان بهره برداری از 40 هزار طرح گفت: این طرح ها در مقاطع زمانی مختلف بهره بردای خواهد شد، برخی طرح ها مانند استخر آب در بازه زمانی کمتری انجام می شود و در مناسبت های مختلف از طرح ها بهره برداری خواهد شد اما کل طرح ها در هفته بسیج سال آینده به بهره برداری می رسند.
رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: موفقیت این طرح با همکاری 11 هزار گروه جهادی که بیش از 250 هزار نفر را شامل می شوند، تضمین شده است. 
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.