به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت، نقطه قوت برای استان است و امید می رود بتوانیم رتبه های نخست کشوری در جذب این منابع را به دست آوریم.
وی افزود: خراسان شمالی در جذب اسناد خزانه طی سال جاری رتبه نخست کشوری را به دست آورد و این استان در سال های اخیر در حوزه های اقتصادی رتبه های بالایی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: این رتبه ها توسط مراکز ملی اعلام شده است.

* مدیران که نمی توانند اعتبار جذب کنند اعلام کنند
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر خود با تاکید بر تلاش برای جذب اعتبارات گفت: دستگاه های اجرایی که توان جذب منابع ندارند حداکثر تا 22 بهمن ماه، اعلام کنند تا اقدامات برای جابه جایی اعتبار انجام شود.
صالحی اظهار کرد: تلاش و رویکرد ما جذب اعتبارات و جلوگیری از بازگشت دادن آن است از این رو مدیرانی که فکر می کنند توان جذب اعتبار را ندارند اعلام کنند تا برای جذب بودجه تصمیم گیری شود.
وی افزود: جابه جایی اعتبار با نظر و پیشنهاد خود دستگاه انجام می شود و این جابه جایی با رعایت حق تقدم دستگاه اجرایی و موقعیت جغرافیایی خواهد بود.
وی گفت: دستگاه های اجرایی که هنوز قرار داد با سازمان برنامه و بودجه نبسته اند، باید سریع تر در این باره اقدام کنند.

* مدیران از مرکز پول بیاورند
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مدیران گفت: باید تلاش شود در بخش اعتبار جاری و تملک دارایی از مرکز پول به استان آورده شود.

* دستگاه ها برنامه های سال 97 را اعلام کنند
صالحی گفت: مدیران و فرمانداران باید برای سال 97، فعالیت های عمرانی و پروژه ها را به دبیرخانه و سازمان برنامه و بودجه بفرستند.
وی به برنامه های رئیس جمهور در زمینه توسعه شهری و ساماندهی بافت ناکارآمد شهری اشاره کرد و گفت: پنجشنبه آینده رئیس جمهور قرار است در این باره نویدی به مردم بدهد.
وی از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست تا لیست زمین های در اختیار دستگاه های دولتی را تهیه و اعلام کند تا این ظرفیت ها برای استفاده در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.
صالحی افزود: تمام دستگاه های اجرایی، زمین های در اختیار خود که قابل استفاده نیست را شناسایی و اعلام کنند تا برای اجرای طرح های ساماندهی بافت ناکارآمد شهری مور استفاد قرار گیرد.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: وام مسکن که برای توسعه گران منظور شده است با سود 9 درصد به متقاضیان داده می شود.
وی تصریح کرد: منابع بانکی با سود 18 درصد و منابع دولتی با سود صفر درصدی در اختیار متقاضی قرار می گیرد که در نهایت سود این وام 9 درصد است که به توسعه گر و متقاضی سرمایه گذاری داده می شود.

*تعیین طرح های اولویت دار برای سال 97 در فاینانس
صالحی در باره برنامه ها برای اجرای طرح های عمرانی با کمک فاینانس گفت: یکی از رویکردهای دولت تعیین طرح های اولویت دار برای سال 97 در فاینانس است که اجرای سدها و آزاد راه ها همچون آزاد راه مشهد- بجنورد- گرگان با اولویت قطعه کلاله به آشخانه می تواند مورد توجه قرار گیرد.

*طرح اشتغال روستایی و عشایری را تقویت کنیم
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید طرح اشتغال روستایی و عشایری را تقویت کنیم افزود: وام های ارزان قیمت در روستاها و نقاط عشایری داده می شود که فرصتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و باید این طرح ها تقویت شود البته اجرای طرح ها باید با رویکرد اشتغال پایدار اجرایی شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.