احمد محقر روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز با هدف آگاه سازی در زمینه مخاطراتی که در فضا و شبکه اجتماعی رایانه ای یا باج افزار هایی که ایجاد می شود راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) استانی از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور و به منظور ایجاد ساختار مناسب جهت آگاهی‌رسانی و ارائه هشدارهای امنیتی، با هدف ایجاد گروه‌های تخصصی مقابله با حوادث و توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سیستمی برای تامین نیازهای حاکمیتی و نیز افزایش قدرت ملی برای واکنش به تهدیدات سایبری در سطح کشور راه‌اندازی شده اند.
همچنین رصد کردن و وضعیت امنیت سامانه‌های استانی و ملی مطابق با ماموریت‌های مرکز ماهر و کمک به امن‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌های زیرساختی موجود در سطح استان‌ها و ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره درباره تهدیدات امنیتی و راهکارهای مقابله کشف آسیب‌پذیری‌ها از جمله حوزهای خدمات مرکز آپا است.
رئیس دانشگاه بجنورد اظهار کرد: در این مرکز 20 نفر متخصص از جمله اساتید مجرب و دانشجویان در رشته های تحصیلی مرتبط از جمله کامپیوتر فعالیت دارند که به آن ها از وزرات ارتباطات به این مرکز ماموریت کاری داده می شود.
محقر اظهار کرد: تاکنون 30کارگاه آموزشی در این مرکز نیز برگزار شده است.
وی اظهار کرد: این مرکز قرار داد 14 میلیارد ریالی در خصوص پژوهش منعقد کرده که برای دانشگاه آورده مالی خوبی است.
رئیس دانشگاه بجنورد گفت: مرکز آپا مستقر در این دانشگاه از بنیان علمی خوبی برخوردار است و در این خصوص در کشور مطرح نیز است.
دانشگاه بجنورد چهار هزار دانشجو دارد.
خراسان شمالی 34 هزار دانشجو دارد که در 39مرکز دولتی، غیر دولتی و پیام نور تحصیل می کند.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.