رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد در این مراسم گفت: موسیقی محلی و سنتی که برگرفته از آیینهای گذشتگان است مسیر را برای افزایش روحیه شادمانی بدون آسیبهای اجتماعی فراهم می کند.
عباس برزو افزود: آواهای محلی خراسان با حضور چهره های ماندگار در این عرصه از گذشتگان تاکنون به نشر و گسترش زبان فارسی پرداخته و کمک شایانی به معرفی اشعار عرفانی ایران اسلامی داشته است.
وی ادامه داد: هرچند تاکنون حمایتهای لازم و در خوری از بزرگان این عرصه در جای جای کشور صورت نگرفته اما این پیشکسوتان و علاقه مندان در گوشه و کنار خراسان رضوی و ایران در این هنر و حرفه مشغول هستند و نقش بسزایی در احیای هنر اصیل ایرانی دارند.
او گفت: برای احیا و پویایی این موسیقی اصیل باید با رجوع به گذشته از خلاقیتهای اساتید قدیمی الهام گرفت و آنها را به کار برد. هنری موفق و روبه توسعه خواهد بود که مورد حمایت مسئولان ذیربط قرار گیرد در غیر این صورت به فراموشی سپرده خواهد شد.
استاد عبدالکریم گزیکی متولد هزار و 330 در شهر مشهدریزه از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد ازشاگردان استاد نورمحمد درپور است. کسب مقام سوم جشنواره بین المللی سراج خراسان، رتبه نخست جشنواره ذکر ذاکرین و مقام برگزیده جشنواره آواهای رضوی از مهمترین عناوین کسب شده این پیشکسوت موسیقی محلی هستند.
پنج گروه هنری موسیقی و آواهای محلی با مشارکت 70 هنرمند در تایباد فعالیت دارند. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.