به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی در روز دوشنبه، مجید علیخواه افزود: در چهار سال گذشته سه کنسرسیوم برای سه خوشه صنعتی کفش، زعفران و فرش با هدف توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات مزبور در استان تشکیل شده است.
وی بیان کرد: این کنسرسیوم ها به منظور کمک به توسعه بازار صنایع خرد، کوچک و متوسط در بستر خوشه های صنعتی ایجاد شده و صاحبان آنها موفق شده اند در نیمه نخست امسال محصولات خود را به کشورهای مختلف مانند امارات، هنگ کنگ، اسپانیا، کویت، آلمان، ایتالیا، چین، قرقیزستان و قزاقستان صادر کنند.
وی گفت: صدور محصولات به کشورهای هدف باید بیشتر از این شود تا بتوان محصولات بیشتری از واحدهای صنعتی را به کشورهای مختلف صادر کرد تا اقداماتی در جهت تقویت و توسعه بازار انجام گیرد.
علیخواه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مساعدت به واحدهای صنعتی در راستای صادرات محصولات تولیدی، شرکت های مشاوره مدیریت صادرات مستقر در مرکز خدمات فناوری کسب و کار معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان به واحدهای تولیدی خدمات مشاوره ای و نرم افزاری ارائه می دهند.
وی گفت: خدمات دیگری نیز در حوزه مدیریت صادرات و واردات، کمک به ثبت برند داخلی و بین المللی و همچنین صدور بیمه نامه ‌های صادراتی و ضمانت نامه ‌های صادراتی انجام می شود تا به حفظ جایگاه خراسان رضوی در صادرات کمک ارزنده ای شود.
علیخواه افزود: شکل گیری خوشه های صنعتی در دولت دهم طراحی شد اما توسعه آن در دولت یازدهم کلید خورد که در این مدت توسعه پنج خوشه صنعتی زعفران، مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو و کفش خاتمه یافته است.
وی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته 20 خوشه صنعتی در خراسان رضوی شناسایی شد، 16 امکان سنجی برای خوشه های صنعتی انجام و خوشه فرش تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 45 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 10 ناحیه خصوصی صنعتی، 6 هزار واحد صنعتی و 20 برند شناخته شده ملی و جهانی در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.